Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pali żarówki 6v
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalski_4
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:59, 18 Maj 2012    Temat postu: pali żarówki 6v

Witam
Posiadam simsona s51, platyniarz, instalacja 6V.
Zostałem zmuszony do kupna nowego magneta (stare miało luzy i wgl). Wstawiłem magneto, ustawiłem zapłon i wszystko w porządku. Pali pięknie, chodzi jak marzenie. Ale nie o tym tu mowa. Nagle włączyłem światła (żarówka 6V 25/25W) chwile jasno poświeciła i się spaliła. Kupiłem drugą, chwile poświeciła i się spaliła. Dodam że tylne światło świeci ok, nie pali się. Podejrzewam że to nie jest taki zbieg okoliczności, że jakieś dziadowskie żarówki. Dzisiaj kupiłem 3 ale nie wiem czy jest sens zakładać. W końcu to musi mieć jakąś przyczynę.
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Pią 15:06, 18 Maj 2012    Temat postu:

To jaka żarówka zależy od cewki może dajesz za "słabe" żarówki

może powinna być 6V 35W zamiast 25w
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalski_4
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:25, 18 Maj 2012    Temat postu:

Wyciągnąłem żarówkę i zmierzyłem ile Voltów dochodzi. Wynik mnie zaskoczył by było ok 18-20V. Ja podejrzewam że jakiś regulator napięcia padł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:28, 18 Maj 2012    Temat postu:

Pomiar napięcia ci nic nie da.
Kup żarówkę 6V 35/35W jak pisali wyżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:16, 19 Maj 2012    Temat postu:

To jest wina magneta. Kolega ma to samo tyle, że przy 12V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Sob 12:25, 19 Maj 2012    Temat postu:

Murarz napisał:
To jest wina magneta. Kolega ma to samo tyle, że przy 12V.



Mogę się mylić ale nie wydaje mi się żeby magneto mogło tak działaś. Jak coś to prędzej wina cewek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalski_4
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:57, 19 Maj 2012    Temat postu:

Cewki są nowe i dobre. Spróbuję jeszcze te żarówki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sławek SIMER s51
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie/okolice łańcuta/rakszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:56, 19 Maj 2012    Temat postu:

A na wolnych obrotach pali ci tą żarówkę czy dopiero jak dodasz mu gazu?
Tak jak koledzy piszą kup żarówkę 35w bo masz pewnie mocniejszą cewkę i dla tego tak szybko ci pali żarówkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalski_4
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:05, 19 Maj 2012    Temat postu:

Jak dodam gazu. Czytałem gdzieś na necie (niestety historię usunąłem i nie mogę zapodać linku), że powinna być żarówka 42w. Dzisiaj i jutro takie żarówki miał nie będę, ale w poniedziałek w sklepie to kupie 35w i 42w.
P.S. Żeby nie tworzyć nowego tematu, prosił bym kogoś, aby wysłał mi link na priv albo w odpowiedzi, jak powinien pracować dobry, wyremontowany silnik simsona podczas jazdy i na postoju.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:04, 19 Maj 2012    Temat postu:

schwalbe96 napisał:
Murarz napisał:
To jest wina magneta. Kolega ma to samo tyle, że przy 12V.



Mogę się mylić ale nie wydaje mi się żeby magneto mogło tak działaś. Jak coś to prędzej wina cewek.

O co się założysz? Ten sam problem mialo kilka osób na S.net.
Nowe magneta są gorszej jakości, czyli po prostu ch*ja warte.


Ostatnio zmieniony przez Murarz dnia Sob 21:05, 19 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Sob 21:12, 19 Maj 2012    Temat postu:

[quote="Murarz"]
schwalbe96 napisał:
Murarz napisał:
To jest wina magneta. Kolega ma to samo tyle, że przy 12V.



Mogę się mylić ale nie wydaje mi się żeby magneto mogło tak działaś. Jak coś to prędzej wina cewek.

O co się założysz? Ten sam problem mialo kilka osób na S.net.
Nowe magneta są gorszej jakości, czyli po prostu ch*ja warte.[/quot

Wciąż się uczę czegoś nowego... Pierwszy raz o tym słyszę ale ok dzięki warto wiedzieć Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalski_4
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:27, 19 Maj 2012    Temat postu:

Ja nie jestem specem w tych sprawach, ale wg mnie magneto, jak jest dobrze wyważone, ma dobre megnesy i nie ma luzów to jest dobre.
Działając magnesem na cewkę, ona wytwarza prąd, który kabelkami płynie na reflektor i do łądowania akumulatora i tam jeszcze gdzie powinien. Nie ma mówienia o tym że koła magnesowe są gorsze niż kiedyś bo co ma być gorsze? Magnes? Prędzej bym się schylał do tego że coś jest z cewką i ona wytwarza więcej prądu, jak na nią ddziała magnes. W tym roku szkolnym to miałem na lekcji fizyki (tzn ja już to wiedziałem, ale na lekcji sobie to do końca poukładałem xd). Chyba że od tego czasu się coś zmieniło i prąd w simsonie (i nie tylko w nim) wytwarza się inaczej.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:13, 19 Maj 2012    Temat postu:

Prąd wytwarza się cały czas tak samo, ale rzeczywiście - jak pisał Murarz - spotkałem się kilkanaście razy z opisami usterki polegającej na paleniu się żarówek po wymianie magneta. Przy czym jedynym elementem, który uległ wymianie było magneto. Wniosek z tego jest prosty: niektóre obecnie produkowane magneta mają silniejsze magnesy niż stare, co skutkuje wytwarzaniem przez cewki większej mocy. Jeśli do takiej cewki podłączy się żarówkę o zbyt małej mocy, to ulegnie ona spaleniu.
Oczywiście przyczyną może też być cewka o innych parametrach niż oryginalna (większa liczba zwojów, większy przekrój drutu lub większy przekrój rdzenia).
W każdym razie przyczyna leży w niedopasowaniu mocy prądnicy i odbiornika (żarówki).

Recept na to jest kilka:
- żarówka o większej mocy (35W) albo nawet dołączenie do tej samej cewki innych żarówek, np. pozycyjnej tylnej co zwiększy moc odbiorników
- odwinięcie z cewki trochę zwojów
- podłączenie tej cewki - poprzez diodę - z akumulatorem, co zagospodaruje nadwyżkę mocy do ładowania akumulatora. Pytanie, czy skutecznie.
- ograniczenie mocy o 50% poprzez włączenie, szeregowo z cewką, diody prostowniczej (to pewnie zbyt mocne ograniczenie)
- podłączenie jakiegoś ogranicznika napięcia. EWR albo ze skutera odpada, bo one są na 12V, więc zostaje zrobiony samodzielnie, jeśli ktoś potrafi

Najłatwiej spróbować z mocniejszymi żarówkami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafalski_4
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie**okolice Jarosławia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:49, 20 Maj 2012    Temat postu:

Owszem, magnesy są mocniejsze, ale to nie znaczy że gorsze. A to może być wina regulatora napięcia zwanego przez niektórych tyrystorem?
P.S. Czy na ma ktoś ten filmik, jak powinien pracować silnik simsona?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schwalbe96
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 2278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Nie 10:42, 20 Maj 2012    Temat postu:

Ten ładnie pracuje http://www.youtube.com/watch?v=iLOGzJbhhcg&feature=related
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin