Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opór cewki ładowania i sprawdzenie ELBY 6V
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:53, 13 Lip 2010    Temat postu:

Rzeczywiście tak nie powinno być, aczkolwiek 5V na aku to stanowczo za mało i powinieneś go czym prędzej naładować. Możesz nawet tym zasilaczem regulowanym. Najlepiej by było zmierzyć też prąd ładowania, który nie powinien przekroczyć 0,1 pojemności aku.
Być może ładowanie jest ale na skutek sporego rozładowania aku nie widać tego od razu po wzroście napięcia.
Naładuj i potem spróbuj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:59, 13 Lip 2010    Temat postu:

Akumulator mi wcale nie chce trzymać . Zrobiłem od nowa całą instalację w Simsonie . Gdy przy gazuję to z 5 V do ponad 6 V pokazuje miernik . Musze kupić nowy akumulator bo z tego nic już nie będzie . Próbowałem coś robić z tym akumulatorem , wlałem nową wodę destylowaną , ładowałem prostownikiem i nic z tego .

Teraz mam mały problem z kierunkami . U kolegi podłączałem elbę to kierunki chodziły . U mnie podłączyłem tylko że dodatkowo do akumulatora podłączyłem prostownik . Nie mam jeszcze pozakładanych kierunków bo muszę dokupić żarówki . Mam jedną 6V 21W podłączałem ją ale nie migała. Słychać było w elbie przekaźnik jak szybko tykał . Czym to może być spowodowane ? Musi być jakiś opór na obwodzie by chodziły kierunki ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:13, 13 Lip 2010    Temat postu:

lasiodora napisał:
Musi być jakiś opór na obwodzie by chodziły kierunki ?

To chyba zależy od ELBY: na niektórych zdjęciach "środka" widziałem drut oporowy, który jest czujnikiem spalonej żarówki a na niektórych tego nie ma.
Pewnie twoja ELBA ma i przy podłączeniu jednej żarówki przekaźnik zaczyna szybciej tykać, co jest normalne. Jednak zasilacz zapewne daje za mały prąd i żarówka nie świeci. Dla jednej żarówki 6V/21W potrzeba aż 3,5A co nie jest mało.
Tak więc obstawiam Wink (1) taką przyczynę: za niskie obciążenie oraz za słabe źródło prądu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:27, 13 Lip 2010    Temat postu:

Nie wiem czy chodzi Ci o ten drut oporowy w elbie ale jest tam w środku takie coś koło przekaźnika tak jak na tym zdjęciu tak blaszka podobna do litery "M" [link widoczny dla zalogowanych] -A ta strzałka na zdjęciu to nic nie znaczy bo zdjęcie jest z neta .


Gdy podłączyłem klakson to nie piszczał dźwiękiem ciągłym tylko przerywał . Czyli za słaby prąd ? Podłączałem go też pod prostownik i też przerywał . Możliwe że prostownik daje za słaby prąd (6v - oryginalny nie kombinowany )?


Ostatnio zmieniony przez lasiodora dnia Wto 21:30, 13 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:08, 13 Lip 2010    Temat postu:

Tak, to jest ten drut oporowy.
Możliwe, że prostownik daje za mały prąd i dlatego klakson cienko piszczy Wink (1)


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 23:51, 13 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:24, 13 Lip 2010    Temat postu:

Jutro ma kumpel Simsonem przyjechać to przełożymy z jego Simsona do mojego akumulator i zobaczę czy to wina akumulatora i żarówki dam dwie po 21 W 6 V . Napisze jutro Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:06, 14 Lip 2010    Temat postu:

Elba jest na 6 V i na prostowniku 6 V szybko tyka w środku ale nie mruga żarówka . A gdy podłączę akumulator 12 V to kierunki chodzą , 6 V żarówkę spaliło jak podłączyłem samą . Żarówka 12 V mrugała bardzo szybko . Czemu tak jest ze na 6 V nie chodzi a na 12 chodzi ? Coś w elbie jest przepalone czy co ?
A ładowanie chodzi akumulatora 6V .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:57, 14 Lip 2010    Temat postu:

Może spróbuj podłączyć równolegle 2 żarówki 6V/21W, czyli dać takie obciążenie do jakiego ELBA 6V jest przystosowana. Być może ten czujnik na drucie oporowym działa w niej inaczej niż w przerywaczach samochodowych, czyli nie podaje wcale napięcia na żarówki przy zbyt małym obciążeniu..
Nie mam niestety ELBY aby to sprawdzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:50, 15 Lip 2010    Temat postu:

Wymieniłem aku , kierunki chodzą ale w sklepie zamiast żarówek 6 V 21 W dał mi 12V 21W , zauważyłem to dopiero w domu . Gdy podłączę dwie równolegle te dwie 12 to migają ale szybko . Jeżeli dam takie jakie mają być czyli 6 voltowe 21W to będą mrugać powoli ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:15, 15 Lip 2010    Temat postu:

Powinny, bo żarówki 21W na napięcie 6V mają dużo mniejszą rezystancję niż na 12V.
Teraz przerywacz rozpoznaje je jako pół żarówki Wink (1) na 6V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:31, 15 Lip 2010    Temat postu:

Jak będę miał żarówki to napiszę czy wszystko dobrze chodzi . Jak na razie to dzięki wielkie za pomoc . Pozdrawiam . Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:20, 17 Lip 2010    Temat postu:

Wymieniłem żarówki na 6V21W i kierunki migały dalej szybko . Przekręciłem potencjometrem w lewo i zaczęły mrugać normalnie . Ten potencjometr (montażowy) znajduje sie kolo przekaźnika - u mnie tam jest nie wiem jak jest w innych elbach .
Mam małe pytanko. Przewinąłem cewkę ładowania na początku ładowanie było. Teraz z cewka ładowania simson przerywa - nie chce za bardzo jechać . Wiec ja odkręciłem i simson chodzi normalnie . Czemu tak jest? Jakieś przebicie cewka ma i zakłócenia czy co?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:01, 18 Lip 2010    Temat postu:

Zakłócenia raczej nie, już prędzej jakieś zwarcie na kablach tzn. pomiędzy kablem "zapłonowym" z przerywacza a kablem z cewki ładowania. Te części instalacji są niezależne, więc nie powinny wpływać na siebie.
Obejrzyj konektory stacyjki, czy tam coś nie zwiera, bo one są tak blisko siebie że o zwarcie nietrudno.
Możesz na próbę przylutować do cewki ładowania osobne kable i puścić je obok tej wiązki wychodzącej z silnika.
Jeśli na tych kablach nie podłączonych będzie OK, to wtedy możesz je podłączać i sprawdzać jak chodzi silnik. Może coś się ujawni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasiodora
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Horyniec zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:12, 18 Lip 2010    Temat postu:

Zrobię mały remont - wyminie łożyska uszczelniacze pierścienie - i przy okazji zrobię tak jak mówisz. Ale najlepiej będzie wymienić przewody wychodzące z zapłonu tylko że je nie dawno zmieniałem . Idę teraz luknąć do stacyjki . Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin