Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Obrotomierz z 126p
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magic
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Turek

PostWysłany: Pią 15:24, 02 Lis 2007    Temat postu: Obrotomierz z 126p

Kto mi powie, jak przerobic ze 126p obrotomierz zeby poszedl na simsona. Standardowy model 12V platyny. Tam chodzi pewnie o przerobke ukladu czestotliwosc-napiecie, głownie o zmiane czestotliwosci. Wiem ze cos takiego juz ktos robił więc prosze o podpowiedzi Happy

TAG-PUS ELEK-PROB
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:51, 02 Lis 2007    Temat postu:

Jesli masz obrotomierz od mlaucha to pasuje on idealnie bez przerobek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magic
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Turek

PostWysłany: Pią 22:59, 02 Lis 2007    Temat postu:

Sprawdzales to? Nie oszukuje? A do obrotow ile sie nakreca silnik simsona, takie ktory ja reprezentuje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:37, 02 Lis 2007    Temat postu:

Tak powinien dzialac bez zadnych przerobek. Wg logicznego myslenia, cykl zaplonu silnika dwucylindrowego, czterosuwowego, jest taki sam jak silnika jednocylindrowego, dwusuwowego.

Powinienes na luzie wykrecic ponad 9 tys.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magic
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Turek

PostWysłany: Pią 23:39, 02 Lis 2007    Temat postu:

to braknie mi scali od 126p a przerabiales juz od fiata?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal91a
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lewniowa

PostWysłany: Sob 0:19, 03 Lis 2007    Temat postu:

no pewny tego czy bedzie dobrze działał to nie jestem bo w maluchu tłoki chodzą razem i wtym nie było by nic dziwnego tylko dostaje zapłonu na oba cylindry naraz ale pewny nie jestem w poniedziałem pujde na warsztaty to wyciągne aparat i oblukam to
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Sob 12:49, 03 Lis 2007    Temat postu:

Dla rozwiania wszelkich wątpliwolści:

TAK, obrotomierz od fiata 126p działa porpawnie w Simsonie s51/s53/sr50.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Paweł
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:16, 03 Lis 2007    Temat postu:

z instalacja 12v :look
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal91a
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 980
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lewniowa

PostWysłany: Sob 20:17, 03 Lis 2007    Temat postu:

możliwe ze dobrze piszesz pewny tego nie jestem ze źle bedzie chodził
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 1:45, 04 Lis 2007    Temat postu:

No tak, zapomniałem dopisać, że do poprawnego działania takowego obrotomierza niezbędna jest instalacja 12V.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czteryef
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj Opolskie

PostWysłany: Nie 2:24, 04 Lis 2007    Temat postu:

Poprawcie mnie jeśli sie mylę. Ale z tego rozumiem że 2 cylindrowy czterosuw i 1 cylindrowy dwusuw będą miały taki sam czas zliczania impulsu.
Wniosek z tego taki że jeśli weźmiemy obrotek z cinquecento sporting, czyli 4 cylindry, czterotakt i zamienimy mu generator kwarcowy z orygianlnego, na mniejszy o połowę,żeby prawidłowo zliczał (tak jak to robi się do cc 700 i 126p) to taki obrotomierz powinien także prawidłowo pokazywac w Simsonie. Przynajmniej tak to by było w teorii Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:52, 04 Lis 2007    Temat postu:

Skad pewnosc ze generator bedzie liczyl jeden impuls jako jeden obrot? Nie mialem nigdy tego obrotka w rece...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czteryef
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj Opolskie

PostWysłany: Nie 14:55, 04 Lis 2007    Temat postu:

Mam CC 700 i czytałem na temat obrotka do tego auta. Silnik jest z 126p bis, zasada działania zapłonu taka sama. Przerabiają w ten sposób obrotomierze ze sportingów. W necie jest pełno takich opisów. I tam właśnie pisało że trzeba zmienić gnerator i dorobić trymer do regulacji. Generator ma być mniejszy o połowę (oryginalny jest jak pamiętam 6 MHz) żeby poprawnie zliczał obroty. Bo sporting ma 4 gary a 700 na 2. Stąd wnioskuje że skoro obrotomierz z kaszlaka pasuje do simka to taki też powinien. W tej chwili to są teoretyczne rozważania. Może jak znajdę zimą trochę czasu to zobaczę jak to będzie w praktyce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:37, 04 Lis 2007    Temat postu:

Wiec bedzie dzialac na 100%. Jesli cos wykombinujesz to porob fotki i wrzuc tutorial. Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek1212
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła

PostWysłany: Nie 22:01, 04 Lis 2007    Temat postu:

Pmiętajcie też o tym, że są silniki z jedną cewką na dwa cylindry (czyli DIS) albo nawet z jedną cewką na jeden cylinder. Warto też wiedzieć że nowsze auta sygnał do obrotka mają z komputera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin