 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:12, 24 Maj 2011 Temat postu: Obrotomierz LED - skąd brać sygnał? |
|
|
Witam Chciałbym sobie zrobić w simku obrotomierz led,Wiem że można to zrobić na scalaku LM3915,podobny układ jak wskaźnik wysterowania nie wiem tylko skad wziac sygnal??robił ktoś coś takiego??jeśli tak to prosze o jakies wskazówki..
TAG-SYZ ELEK-LICZ
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 6:30, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli już, to na LM3914, bo LM3915 ma logarytmiczną skalę a nie liniową.
Podłącza się zazwyczaj do cewki zapłonowej na uzwojenie pierwotne. Te układy obrotomierzy są przeważnie przystosowane do instalacji samochodowej z zapłonem bateryjnym i nie jest powiedziane, że w Simsonie to będzie działać. Jaki masz zapłon?
Może też być problem z zakłóceniami układu NE555, jeśli masz go na schemacie.
A tak ogólnie, to nie robiłem takiego obrotomierza
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:08, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zapłon zwykły na platynkach,Tak mam NE555 na schemacie,Układ z LMem to raczej nie problem zwykła linijka led nawet z noty katalogowej LM (tak mi sie wydaje)?Tylko nie wiem skad brać impulsy czytałem coś o zrobieniu cewki na przewodzie WN która ma zbierać impulsy elektromagnetyczne jest to możliwe??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Murarz
KIEROWNIK

Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podkarpacie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:43, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
A jakie masz napięcie 6 czy 12V?? Jeśli 12 to w patentach jest tutek jak zrobić obrotek.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:04, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
12V ;)ok znalazłem ten temat,ale z czego zrobic tą cewke na kablu WN?drut emaliowany?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek1212
PREZES

Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 10221
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów - polski biegun ciepła
|
Wysłany: Śro 22:30, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Ale na co ci ta dodatkowa cewka ? Do obrotomierza podpinasz zasilanie i jako sygnał impuls z cewki butelkowej.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:08, 25 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
No wiem ze tak powinno być ale jak jest zapłon z akumulatora,a ja mam z cewki...i nie wiem czy na cewce bedzie działac?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blumen
Bywalec

Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:12, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
1) układ musisz zasilić - zasil ze świateł
2) potrzebujesz impulsów zależnych od prędkości obrotowej - nie bierz jej na pewno z wysokiego napięcia (szczerze, dobrze ci radze!), bo nie zapanujesz nad napięciem. tam jest bodajże około 10 kV czyli 10 tysięcy wolt. Do tego to napięcie ma rozrzut rzędu 50% z tego co pamiętam. Z ceweczek z pod magneta bierz impulsy (czyli np. żeby tam nie grzebać się z kablami weź je przy cewce butelkowej.
Daj znac jak zrobisz!
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:41, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Zasilanie biore normalnie z aku,podpinam sie za stacyjką,a impulsy podpinam sie do masy cewkibutelkowej,tak zrobie i zobaczymy czy bedzie działać
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:37, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
A jaki jest schemat tego obrotomierza?
"Czujnik" w postaci kilku zwojów drutu na kablu WN jest używany w opisanej tutaj lampie stroboskopowej LED.
Gdyby więc podłączenie do cewki nie wypaliło, to możesz zmienić obwód wejściowy na styku nr 2 układu NE555, na ten z lampy. Zasada działania obu jest identyczna, czyli uniwibrator wyzwalany impulsem napięcia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:17, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blumen
Bywalec

Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:25, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
weź jeszcze dla bezpieczeństwa woltomierz jakikolwiek i zobacz jakie tam w rzeczywistości masz napięcia (do zasilania i do impulsów) - podczas pracy silnika i to na różnych obrotach - bo wtedy napięcie znacząco rośnie (na aku też)!!
Żebyś nie spalił sobie układu przy pierwszym uruchomieniu. Jak chcesz obniżać napięcie to wzmacniaczem operacyjnym a nie rezystorem, jak nie wiesz jak, to pisz.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:02, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Na aku mam max 14,6V na zapalonym silniku po dodaniu gazu,układ ma zasilanie 8V z tego co widze na schemacie jest stabilizator LM7808 więc chyba powinien wytrzymać?o co chodzi z tym wzmazniaczem operacyjnym ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blumen
Bywalec

Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:10, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
wzmacniacz operacyjny ma bardzo dużo różnych zastosowań. Można np. za jego pomocą zsumować lub odjąć od siebie napięcia, można na nim wzmacniać sygnał wejściowy (np. wzmocnić o 0.5 ). Ale jak masz stabilizator to tylko sprawdź czy przeżyje takie napięcia (w karcie katalogowej - datasheet), wydaje mi sie ze z U zasilającym nie będzie problemu. nie wiem jak z impulsami, bo oneprzez stabilizator nie lecą...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszek18183sr50
Bywalec

Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siepraw Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:24, 26 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Aha już rozumiem..na schemacie mam przed układem NE555 tranzystor BC550 (przed nużka nr 2) czyli wejscie sygnału,do czego on tam służy?
Ostatnio zmieniony przez mateuszek18183sr50 dnia Czw 22:25, 26 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|