Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie odpala

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:59, 26 Cze 2013    Temat postu: Nie odpala

Witam.
Postawił do mnie kolega Simsona S51 electronic enduro 1990r.
Problem polega na tym, że simson odpala na kierunkowskazie lub klaksonie.(aku musi być naładowany). Po zrobieniu porządnej masy na aku nie odpala wcale. Gdy jest na full obrotach i wyłączy się kierunek to wtedy chodzi ale przerywa kaszle fiuka i wgl. cewka nn ma rezystancje 550-560ohm.
Proszę o szybką podpowiedź.
Ps. Instalacja 12v


Ostatnio zmieniony przez miro_ziom dnia Śro 18:13, 26 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:08, 26 Cze 2013    Temat postu:

No to odpala czy nie odpala ? Co znaczy że odpala na kierunkowskazie lub klaksonie ?

Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Śro 22:08, 26 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 8:35, 27 Cze 2013    Temat postu:

tak odpala na włączonym kierunkowskazie. Bez wcale oraz jak aku ma bardzo dobrą masę to nieodpala.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:01, 27 Cze 2013    Temat postu:

Akumulator nie ma nic wspólnego z zapłonem. A to że nie odpala na bardzo dobrej masie to jakieś herezje Wide grin
Sprawdź czy masz zapłon podpięty zgodnie ze schematem tj. Przewód z cewki NN do styku 14 modułu. Styk 2 modułu na razie nigdzie nie podpinaj. Styk 3 pod przewód z impulsatora. Styk 31 PEWNA masa, styk 15 do styku 15 cewki butelkowej. Styk 1 cewki butelkowej PEWNA masa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:38, 28 Cze 2013    Temat postu:

ale on normalnie jezdził. Problemy zaczęły się gdy wywaliło siimer od strony zapłonu. Zniknęły światła ale to był powod odlutowanego kabla. i dzień później zaczął przerywać potem zorientowałem się ze odpala jak jest załączony kierunkowskaz lub klakson. (Jak wciskam stop to nie odpala). Aku i reszta kabli do masy przy aku muszą latać swobodnie bo jak skręce to gaśnie i nieodpali wcale

Ostatnio zmieniony przez miro_ziom dnia Pią 17:05, 28 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:00, 28 Cze 2013    Temat postu:

Odłącz przewód 2 od modułu i sprawdź.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:30, 29 Cze 2013    Temat postu:

masz na myśli ten co do stacyjki idzie?? odłączałem to też lipa. Wykręciłem dziś cewkę nn i ma gdzieś przebicie(moj tata jest elektrykiem i mierzył ją pod napięciem) Zobaczymy co będzie po wymianie. Zastanawie mnie jednak dlaczego na kierunku odpala
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:52, 29 Cze 2013    Temat postu:

Musisz mieć coś okropnie namieszane w elektryce. Sprawdź jakie przewody są podpięte pod ten przełącznik kierunków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:47, 30 Cze 2013    Temat postu:

A może ta cewka jakieś jajca robi. Nie wiem narazie czekam na nową cewkę. Jak będzie ok to mu go oddam i nie będe się bawił. Zauważcie ze rezystancja była odpowiednia a jednak spalona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:54, 30 Cze 2013    Temat postu:

Na jakiej podstawie twierdzisz że jest spalona ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:16, 30 Cze 2013    Temat postu:

gdyż posiadam takie urządzenie nie wiem jak się nazywa. kładziesz na nim cewkę j jezdzisz metalową blaszką jak ona wibruje czy coś to jest zwarcie. Oczywiście wszystko pod napięciem. Reszta cewek jest ok. powiedzmy że z 5 zwoi ma jakieś niedociągniecie słabsze przejscie czy coś. zwykły miernik tego nie wykryje. A po 2 tak czułem bo na wysokich chodził to znaczy ze ta iska była przy lepszym napięciu cewki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alankedzior
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:34, 05 Lip 2013    Temat postu:

To ja może dołącze się do tematu:


Witam wszystkich:

Mam pacjenta SR 50 elektronik.
* Instalacja cała sprawdzona i jest ok
* Cewka NN ok 560 [Ohm]
* Cewka WN pomiędzy zaciskiem 1 i 15 ok 1.5 [Ohma] a zaciskiem 15 a przewodem WN ok 2.3 [KiloOhma]
* Napięcie podczas kopnięcia od 50 do 120 V w zależności od siły
* Nowe Magneto
* 3 moduł tym razem DDR
* Napięcie z cewki NN, gdy simkowi zachcę się odpailić na biegu jałowym wynosi ok 180 V

* impulsator mam czerwony i sprawdzałem jego główną oporność wynosi ona
ok. 15.8 [Ohma]. Nie wiem czy w tym impulsatorze da się zmierzyć opór na punktach kontrolnych (R1 i R2) ? ponieważ przykładając sondę pomiędzy punktami a masą lub wyjściem impulsatora jest brak reakcji. Ogólnie jest on delikatnie przytarty. Mając wyciągnięty stator i przykładając magnes do impulsatora i mierząc przejście na jego końcówkach pojawia się "przerwa" w sygnale buzzera.


Problem polega na tym, że iska raz jest 20 razy jej nie ma.
Gdy już jej nie ma, na zacisku 15 modułu ( wyjście na cewkę WN, jest brak napięcia).
Odpali pojeździ 3 km i znów nie chcę odpalić.

W czym problem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miro_ziom
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nasielsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:43, 05 Lip 2013    Temat postu:

Simson po zmianie cewki odpala normalnie wszystko jest ok.

Tobie mogłbym polecić regulacją modułu taką sróbką czy czymś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
alankedzior
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 05 Lip 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:18, 06 Lip 2013    Temat postu:

Na regulację praktycznie bym nie stawiał bo jak jest napięcie na wyjściu na cewkę WN z zacisku 14 to pali na kopa,

Więc napięcie raz jest raz nie ma, jak jest to odpali.

Więc co może być przyczyną braku napięcia na 14, gdy na 15 z cewki NN jest cały czas.


Ostatnio zmieniony przez alankedzior dnia Sob 0:19, 06 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kukum
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świebodzin kolo Dąbrowy Tarnowskiej małopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:04, 21 Sie 2013    Temat postu:

moze spalona dioda?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin