 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cichy001
Nowicjusz

Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:27, 24 Sie 2015 Temat postu: Napięcie ładowania / mostak gretza problem. |
|
|
Witam mam problem z ustaleniem przyczyny usterki. Mianowicie padło ładowanie i światło stopu.
Pomiary: napięcie ładowania 4.3V na wolnych obrotach na wysokich około 8V (instalacja 12V) pomiar wykonałem na mostku prostującym zaciski + i - z odpiętymi przewodami.
UWAGI;
Mostek prostowniczy wymieniony podobne wartości na nowym i starym.
Simson model sr50 12v z elbą i mostkiem gretza
Pytanie jakie tam powinno być właściwe napięcie ładowania i jaka może być przyczyna owej usterki.
Pozdrawiam Cichy.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:11, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Zmierz najpierw napięcie przemienne na cewce ładowania, czyli pomiędzy:
1. Masą a pierwszym przewodem z cewki
2. Masą a drugim przewodem z cewki
3. Pomiędzy dwoma przewodami z cewki
Na wolnych i średnich obrotach; przewody odłączone od mostka i innych odbiorników.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cichy001
Nowicjusz

Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 18:15, 26 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie napięcia to na kablach:
jeden 14.5 do 18 v ~~
drugi 15 do 18.5 v ~~
pomiędzy skacze strasznie i brak jednoznacznego wyniku pomiaru.
Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:16, 26 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Przy 12V cewka powinna być bezmasowa, czyli nie może mieć połączenia odczepu z masą. Gdyby tak było, to pomiary 1 i 2 powinny dać wynik ok. 0V - jest inaczej, więc zapewne masz cewkę masową.
Zrób jeszcze pomiar na zakresie omomierza 200 omów: na wyłączonym silniku zmierz rezystancję między masą a pierwszym kablem z cewki. Potem to samo z drugim. Jeśli wynik będzie w zakresie 0...2, to znaczy, że cewka jest masowa.
Wówczas musiałbyś wymienić cewkę. Jeśli podłączałeś do obecnej mostek, to jest też szansa, że jakaś dioda wewnątrz spaliła się. Mostek można sprawdzić miernikiem na zakresie z symbolem diody, traktując go jak 4 osobne diody. Narysować sobie schemat mostka i podłączać się 2 kablami do 2 "końcówek" danej diody. Podłączać kable raz w jedną, raz w drugą stronę. W jedną ma pokazać "1" a w drugą wartość rzędu 600-800.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cichy001
Nowicjusz

Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:04, 28 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Witam opory przedstawiają się następująco między pierwszym kablem a masą 20 omów między drugim kablem a masą 20 omów między kablami 0 omów miernik ustawiony na zakres 200 omów. Pozdrwawiam
Ostatnio zmieniony przez cichy001 dnia Wto 14:54, 01 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|