Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Lampa tylnia - światła

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niebieskiS51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Wrocławia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:39, 15 Lip 2012    Temat postu: Lampa tylnia - światła

Witam
Moje żaróweczki w Simsonie S51 w tylniej lampie świecą bardzo, bardzo słabo, nawet po ciemku słabo je widać i boje się, że albo mi się przypierniczy policja lub stopu nie będzie widać i będzie nieszczęście. A to wszystko spowodowane tym, że elektryka w Simsonku jest samoróbka (nie ma stacyjki, brak elby). W przeszłości bez kierunków (wtedy akumulatora 6V też nie było) wszystko było ok, później ktoś doradził mi po zamontowaniu migaczów, aby ładowanie akumulatora odbywało się poprzez diodę, która poprzez podłączenie do kabli z tylnej lampy będzie doładowywać akumulator, prąd zostanie podzielony. Po tej niezwykle skomplikowanej operacji żarówki zaczęły świecić bardzo słabo i zacząłem się zastanawiać co zrobić.

Moje pytanie polega na tym, czy dało by się zamontować jakieś zamienniki LED (jak wiadomo pobierają wiele mniej prądu i może by zdały egzamin) jeśli istnieją.

Jeśli macie jakieś pomysły to walcie Wide grin

P.S Jestem tu nowy, wkrótce mój tygrys zostanie zaprezentowany :] :] :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:20, 15 Lip 2012    Temat postu:

Z tego wynika że ktoś doradził ci zrobienie ładowania z cewki świetlnej. :O
Logiczne jest że ona nie uciągnie ładowania i świateł.
Pytanie tylko jak masz zasilaną przednią lampę ?

W iskrowniku powinna być cewka osobna do świateł i osobna do ładowania.
Jeśli masz instalacje 6V to do wyjścia cewki ładowania podpinasz ładowanie oraz zasilanie światła stop.
Napisz jaką masz instalacje: 6V czy 12V ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
niebieskiS51
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: okolice Wrocławia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:50, 15 Lip 2012    Temat postu:

6V mam, znaczy się w moim Simku to z tą elektroniką jest tak pomieszane, że ciężko to pojąć, ale z tego co doświadczyłem to wszystko jest pod 6V oprócz cewki, która jest pod 12V. Jednym słowem namieszane ale chodzi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:04, 16 Lip 2012    Temat postu:

Cewka wysokiego napiecia jest w 90% instalacji 12V niezaleznie od tego, czy 6 czy 12V. Tym sie nie sugeruj.

Najwazniejsze na tym etapie, to wywalic smieszne obejscia z lamp do ladowania, swiatla zrobic z cewki swietlnej.

Kolejnym etapem jest dojscie, jaka cewka jest od ladowania. Masowa, czy bezmasowa. Rozroznisz ja po tym, ze masowa ma tylko 1 kabel bezposrednio z cewki, bezmasowa ma 2. Jezeli cewka jest masowa, mozesz podlaczyc cewke do akumulatora przez diode prostownicza, zakladajac, ze napiecie ladowania nie przekracza bezpiecznej granicy. Jezeli cewka jest bezmasowa, drugi kabel mozesz podlaczyc do masy, lub zastosowac mostek graetza z 4 diod prostowniczych oraz podlaczyc do akumulatora, z podobnym zalozeniem do poprzedniego.

Najprostrze z mozliwych ukladow ladowania i swiatel.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 6:20, 16 Lip 2012    Temat postu:

Pustack napisał:
Z tego wynika że ktoś doradził ci zrobienie ładowania z cewki świetlnej. :O

Niekoniecznie, bo jeśli to jest instalacja 6V, to lampa tylna jest zasilana z cewki ładowania.

Antonio napisał:
Kolejnym etapem jest dojscie, jaka cewka jest od ladowania. Masowa, czy bezmasowa. Rozroznisz ja po tym, ze masowa ma tylko 1 kabel bezposrednio z cewki, bezmasowa ma 2.

Od cewki ładowania zawsze wychodzą 2 kable, więc po tym się ich nie rozróżni. Najprościej to sprawdzić omomierzem: odłączyć oba kable z cewki ładowania od instalacji i miernik podłączyć między masę a jeden z kabli z cewki - przy masowej miernik wskaże "przejście do masy", czyli wartość bliską 0 omów. To samo na drugim kablu. Wtedy będzie to cewka masowa, czyli dla inst. 6V. Można też obejrzeć cewkę, czy ma jeden drut przylutowany do metalowego rdzenia, ale to wymaga demontażu iskrownika (a po co?).

Łatwiej by było coś doradzić, gdybyś sobie dokładnie obejrzał i narysował na kartce podłączenia fragmentu instalacji dotyczącej ładowania i zasilania tylnej lampy. Jest to raptem kilka kabelków.
W wiązce kabli wychodzących z silnika ustal kable czerwono-szary (NIE czerwono-biały, bo ten jest od lampy przedniej) oraz czerwono-żółty i sprawdź dokąd biegną. Potem odkręć klosz lampy tylnej i sprawdź dokąd biegną kable (opisz kolory) od żarówek i jak się łączą z cewką ładowania, prostownikiem i aku.
Wstaw taki rysunek albo przynajmniej słowny opis: co jest z czym połączone.
Jaki masz prostownik do ładowania aku? Taki: KLIK ?
Schemat do instalacji 6V: http://www.akf-shop.de/moser/s50b1.pdf

Być może wystarczy tylko zmienić podłączenia cewki ładowania i będzie OK bez kombinowania z LEDami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin