Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Ładowanie akumulatora mostek prostowniczy + układ dławikowy?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:11, 28 Lip 2011    Temat postu: Ładowanie akumulatora mostek prostowniczy + układ dławikowy?

Witam dziś przestały działać mi kierunki więc wziąłem się za sprawdzenie kabli okazało się że jest wszystko dobrze więc rozkręciłem elbe i na niej była spalona ścieżka znalazłem w garażu przerywacz mechaniczny działa ale nie mam z czego zrobić ładowania został mi sam mostek i tryzystor 12v taki jak na tym zdj http://img441.imageshack.us/img441/3231/s6303226.jpg i nie wiem jak to podłączyć żeby działało proszę o pomoc

TAG-SYZ ELEK-LADO
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:03, 28 Lip 2011    Temat postu:

Jest coś takiego jak tryzystor?
Chyba nie..
Skoro napięcie masz 12V, to wykorzystaj mostek prostowniczy który masz a za kilka złotych możesz zrobić regulator według patentu Syzyfa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:25, 28 Lip 2011    Temat postu:

Tak wyczytałem gdzieś na forum mój błąd pewnie chodziło o tranzystor . Mostek prostowniczy posiadam a czy chodzi o ten patent http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/uklady-ladowania-akumulatora-i-odpowiednik-ewr-esb1,27009.html ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:09, 29 Lip 2011    Temat postu:

Tak, chodzi o ten układ ale jeśli nie znasz się na elektronice, to nie polecam.
Możesz wykorzystać prostownik, który pokazałeś na fotce ale ładowanie będzie słabsze o połowę. Pytanie też, jaką masz cewkę ładowania, bo do niego potrzebna jest cewka z odczepem na masie - musiałbyś to sprawdzić np. baterią i żarówką podłączoną szeregowo z każdym kablem od cewki i masą motoru. Jeśli cewka będzie masowa, czyli dla instalacji 6V, to napięcie może być zbyt niskie do ładowania aku 12V.
Gdyby cewka była bezmasowa - taka jest w inst. 12V - to trzeba by jeden odczep podłączyć do masy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:47, 29 Lip 2011    Temat postu:

Cewkę mam 100 % bez masową dwa odczepy które są podłączone do mostka prostowniczego i dalej była elba 12v która się spaliła.Chciałem ją zastąpić tym http://simaki.w.interia.pl/texte/schematy/tyrystor.jpg O ile jest taka możliwość ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:06, 29 Lip 2011    Temat postu:

W takim razie musisz podłączyć jeden z kabli cewki do masy (obojętne który) a drugi do przewodu zielono-czerwonego prostownika z fotki. Kabel czerwony prostownika do bezpiecznika i z jego drugiego styku do plusa aku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:30, 29 Lip 2011    Temat postu:

U mnie z tego prostownika wychodzi 3 kable zielono czerwony zielony i szaro czarny jedyny czerwony kabel jest przylutowany do górnej części prostownika . W takim razie jak to podłączyć ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:51, 29 Lip 2011    Temat postu:

Kablami innego koloru się nie przejmuj i zostaw je nie podlączone. Podłącz tylko czerwony i zielono-czerwony w sposób jak napisałem wyżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:03, 29 Lip 2011    Temat postu:

To jest mój prostownik w sumie są tu trzy kable czy mam dolutować kabel do tego czerwonego ???



Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:17, 29 Lip 2011    Temat postu:

Ten czerwony kabel powinien być wyprowadzony na zewnątrz obudowy - spróbuj zobaczyć, czy nie wychodzi. Może został obcięty wewnątrz 8O
Ostatecznie można przylutować do tego lutu kawałek przewodu, który będzie "robił za czerwony".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:51, 29 Lip 2011    Temat postu:

Nie widać żeby było coś obcięte spróbuje od tych dwóch czerwonych dać trzeci czerwony kabel.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:17, 29 Lip 2011    Temat postu:

Przepraszam ale nie zauważyłem tego pierwszego zdjęcia i nie widziałem, że tam było coś grzebane w środku i lutowane. W takim wypadku to jest bez sensu aby używać tego prostownika, bo nie wiadomo jak to jest połączone itp.
Lepiej już kupić nową diodę prostowniczą na prąd minimum 6A (3 zł) albo podłączyć mostek prostowniczy oraz sprawdzić miernikiem napięcie i prąd ładowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:52, 29 Lip 2011    Temat postu:

Mam taki mostek http://moto.arbiter.pl/files/g/1_519088950_IMG_4215_.jpg czyli podłączyć zamiast na elbe styk 59a do (+) akumulatora ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:45, 29 Lip 2011    Temat postu:

Dokładnie tak, chociaż na plusie akumulatora (albo minusie) powinien być bezpiecznik 5A aby przy jakimś zwarciu Simson nie poszedł z dymem Wink (1)
Przy takim podłączeniu będziesz miał ładowanie ale teraz pytanie jakie i czy brak ELBY nie spowoduje nadmiernego ładowania. Trzeba by trochę pojeździć i potem zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wysokich obrotach. Dobrze by było też zmierzyć prąd ładowania tzn. podłączyć się miernikiem szeregowo z plusem aku (na zakresie amperomierza 10A).
Co może spowodować brak ELBY?
Wbrew pozorom ELBA nie jest regulatorem napięcia, tzn. nie wpływa na nie i nie ogranicza go do bezpiecznego poziomu, lecz jedynie odłącza mostek po osiągnięciu przez aku ok. 14V. Jej brak może więc spowodować nadmierne napięcie na nim, jeśli osiągnie stan naładowania a mostek będzie nadal go ładował. Ale może być tak, że np. przy częstym używaniu kierunków do tego nie dojdzie. Dlatego ważne jest zrobienie pomiarów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kat
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowosiółki Dyd.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:23, 30 Lip 2011    Temat postu:

Podłączyłem zrobiłem kilka km odpiołem kabel od mostka przy plusie akumulatora podłączyłem do niego czarną sondę czerwoną do plusa miernik na 10A i pokazało na wysokich 0.7 na niskich 0.5 . Podłączyłem żarówkę 12v 10w do tego kabelka i różnica jasności jej światła na wysokich a niskich obrotach była bardzo mała . Sprawdzając akumulator odłączony prąd stały miernik na 20v pokazało coś 0.25 . Więc chyba coś jest nie tak albo mój miernik jest popsuty .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin