 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
witetom
Nowicjusz

Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:54, 26 Sty 2010 Temat postu: Łączenie instalacji w S53 od podstaw brak świateł mijania |
|
|
Witam
Montuję Simsona S53 od podstaw po kapitalnym remoncie. Wszystko zostało wypiaskowane, odmalowane itd. Aktualnie zajmuję się elektryką i pojawił się problem. Złożyłem całą instalację, wszystko sprawdziłem po 100 razy i mam wrażenie, że jest tak jak powinno być. Jednak brakuje świateł mijania. Instalację sprawdzam jedynie na podłączonym akumulatorze gdyż nie mam jeszcze zamontowanego silnika, który również jest w fazie składania. Na tą chwilę pomijam zupełnie układ ładowania i zapłonowy tym zajmę się po zaistalowaniu i uruchomieniu silnika. Na akumulatorze na tą chwilę działają kierunkowskazy, kontrolki, światła STOP jednak nie ma świateł mijania. Jest to instalacja 12V z modułem ELBA oraz EWR. Z tego do czego doszedłem wynika, że na samym akumulatorze na drugiej pozycji stacyjki powinny palić się światła mijania jednak nie działają dochodzi jedynie napięcie do przedniej żarówki postojowej. Wydaje mi się, że w tej pozycji powinno pojawić się napięcie na wyjściu z ELBA 59A którego nie ma. Na pozostałych złączach jest wszystko ok tzn. na 31B mam masę, 49 +, 49A +. Brak napięcia na styku 59a ELBA powoduje również brak napięcia na styku 59AB modułu EWR, które z pewnością byłoby po odpaleniu silnika. Dodam, że po dołożeniu na krótko napięcia na styk 59EWR światła działają co świadczy o dalszym dobrym złożeniu instalacji. Czy powyższe świadczy o uszkodzeniu modułu ELBA do tej teorii przekonuje mnie również to że sprzedający jeżdził bez akumulatora. Rozbierałem moduł ELBA nic na "oko" nie jest spalone tyrystor nie jes wzrokowo uszkodzony. tNie wiem jak dodać plik z schematem na, którym się wzoruję jest to schemat z S53B und E z kolorowymi przewodami. Byłbym wdzięczy za informację czy na akumulatorze i 2 pozycji stacyjki na styku nr 59A ELBA powinno występować napięcie.
TAG-SYZ ELEK-INNE
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:45, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Opierając się tylko na [link widoczny dla zalogowanych] Simsona S53 oraz schematach wewnętrznych ELBY i EWR, wygląda na to że na styku 59a ELBY nie powinno być napięcia przy wyłączonym silniku.
Z tego styku - poprzez tyrystor - jest podawane napięcie ( w zasadzie prąd) ładujące akumulator. Silnik wyłączony, to napięcia i ładowania nie ma.
To jednak nie ma wpływu na światła mijania, ponieważ one są zasilane bezpośrednio z cewki, nawet bez pośrednictwa stacyjki.
Układ EWR ma w sobie mostek prostowniczy. Napięcie na ten mostek podawane jest z cewki bezmasowej na styki 59a i 59b. Wyjście "plus" z mostka to styk 59ab EWR, który jest podłączony właśnie do styku 59a ELBY. Zatem jeśli silnik nie pracuje, to nie ma napięcia na cewce bezmasowej a w konsekwencji na wyjściu mostka 59ab EWR i dalej na 59a ELBY.
Styk 59 układu EWR jest podłączony do układu świateł mijania, jednak nie ma on nic wspólnego ze stykami 59a, b, ab EWR.
Na styku 59 jest podłączony układ zapobiegający podaniu na żarówki świateł zbyt wysokiego napięcia z innej cewki (masowej) i spaleniu ich.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KnightRider
PREZES

Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:46, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Dla uwiarygodnienia informacji Syzyfa - potwierdzam jego slowa. Modul EWR jest to mostek prostujacy z wbudowanym ogranicznikiem napiecia dla przedniej zarowki. W Simsonach serii S53 oryginalnie swiatlo mijania zapala sie razem z uruchomieniem silnika, zasilane jest wylacznie z cewki, pomijajac stacyjke. Akumulator nie ma tu znaczenia.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
papko1314
Bywalec

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Inowrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:21, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak to jest w S53(podejrzewam, że tak samo)ale w S51 prąd na przednie światło idzie z magneta... Akumulator jest tylko do świateł postojowych...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
borillo
Simson Fan

Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Siedlce Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:23, 26 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
można podłączyć inaczej instalacje, że światła mijania i długie będą z aqu, różnica podpięcia 2 kabli....
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
witetom
Nowicjusz

Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:33, 27 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc. Wasze wskazówki upewniły mnie, że wszystko co zrobiłem do tej pory jest ok. Tak więc wszystkie kontrolki, światła działają. Ostateczny test przeprowadzę po odpaleniu silnika, który schnie po malowaniu i czeka na wypalenie. Światła oczywiście sprawdzałem po podaniu na krótko + z aku.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|