 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eldritch
Nowicjusz

Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 9:51, 17 Maj 2013 Temat postu: Kłopot odpalaniem (słaba iskra ?) |
|
|
Witam !
Kilka tygodni temu pisałem o wymianie instalacji na nową w całkowicie remontowanym Simsonie Enduro . Remont zakończony , instalacja nowa silnik nowy , właściwie wszystko nowe.
Dociera się idealnie ciśnienie sprężania to na dzisiaj 11 , jeździł super.
Kłopoty zaczęły się po 250 km. Na początku zgasł sam . Potem żeby go uruchomić musiałem kilka razy kopnąć. Potem zaczęły się kłopoty z paleniem na ciepłym silniku. Na zimnym palił dobrze. Sprawdzałem zapłon , przerwę i świece, wszystko ok nic sie od remontu nie przestawiło.
W czasie poszukiwania rozwiązania upadła mi na ziemię świeca zapłonowa i zmniejszyła się przerwa czego nie zauważyłem i ... odpalił od strzała. Po zmierzeniu przerwa miała 0,1. przez dwa dni było lepiej ale sytuacja zaczęła się znowu pogarszać . Wymieniłem kondensator ( mam założony ten od malucha w puszce a nie w statorze) bez zmian. W efekcie walki z uruchomieniem urwała się sprężyna kopki i znowu musiałem ściągać prawy dekiel. Mam już powoli dość , tyle serca czasu i pieniędzy włożyłem w tego Simsona a on mnie tak nie lubi
Mam instalacje 6V na platynkach wykonaną dokładnie ze schematu nr4 z diagramu Syzyfa .
Ostatnia nadzieja w wymianie cewki butelkowej ( też była założona nowa w czasie remontu). Teraz muszę kupić jeszcze sprężynę kopki dlatego kupię chyba też cewkę i stąd moje pytanie . Niektórzy sprzedawcy twierdzą że cewki 6v i 12v są inne. Na mojej cewce nie ma żadnych oznaczeń ale kupowałem ją niby jako 6V. Więc pytanie ( do Syzyfa ??) czy cewki są różne?? No i zasadnicze pytanie co może być przyczyną tych kłopotów ? jeśli to nie padająca cewka??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:02, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Musisz się przyzwyczaić do tego że Simson nawet jak stoi to się psuje  
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:16, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
O ile mi wiadomo oryginalne cewki butelkowe miały napisane 12V i były stosowane zarowno przy instalacji 6V, jak i 12V. Zresztą nie bardzo wiadomo po co to napięcie było podawane, bo przecież cewka NN generuje napięcie zależne od obrotów. Zresztą ja używałem co najmniej kilka rodzajów cewek WN od różnych pojazdów i na każdej Simson odpalał.
Trafiła Ci się kłopotliwa usterka i w zasadzie jedynym tropem jest to poprawne odpalanie na zmniejszonej przerwie na świecy. To by chyba wskazywało, że przy większej przerwie iskra nie przeskakuje - pytanie dlaczego. Spróbuj sprawdzić część WN, czyli odłącz od stacyjki kabel od styku 2 stacyjki, ten który idzie na cewkę WN oraz wykręć kabel z fajki i zbliż go do cylindra. Odłączony kabel zwieraj do plusa akumulatora i zobacz jaka będzie max długość iskry między końcem kabla WN - powinno być co najmniej 8mm. U mnie jest to ok. 15mm.
Cewka butelkowa jest bardzo podejrzana, bo miałem u siebie taką usterkę, że iskra była ale zbyt słaba - powodem była dziwne uszkodzenie cewki, która niby była sprawna, ale dawała kiepską iskrę.
Jeśli masz jakiś szrot w okolicy, to można spróbować kupić/pożyczyć cewkę samochodową. Najlepiej wybrać się z miernikiem i poszukać taką o rezystancji uzwojenia pierwotnego rzędu 3-4 omów.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eldritch
Nowicjusz

Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 14:43, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tak Syzyf , ja też skupiłem swoją uwagę na cewce WN (czytałem o twoich kłopotach i przyśpieszaniu zapłonu , to mi pozwoliło na decyzje o zakupie nowej cewki przy remoncie miałem dokładnie takie objawy jak opisywałes smigał na starej cewce tylko z max przyspieszonym zaplonem ale barsdzo słaby byl ). Teraz znowu cewka chyba bedzie winna (china ?) , Zamówiłem juz nowa ale oryginał IFA . Jak ja tylko dostane i zamontuje nowa sprezyne do kopki (! ! :? ) i nowa cewke WN dam znać czy coś odkryłem/.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pss
Simson Fan

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:51, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
"O ile mi wiadomo oryginalne cewki butelkowe miały napisane 12V i były stosowane zarowno przy instalacji 6V, jak i 12V."
Nie mam pojęcia jakie były oryginalnie montowane, ale od momentu zakupu cały czas śmigam na swojej a nadruk "mówi" 6V
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eldritch
Nowicjusz

Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sob 8:20, 18 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
dla pewności też kupiłem 6V ale nie chińska .
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:14, 18 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Eldritch - próbowałeś tego "pomiaru" długości iskry przy zasileniu z aku, o którym pisałem wyżej? Naprawdę warto to zrobić, bo zajmuje to 10 minut, a daje dobrą wskazówkę na temat jakości iskry.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Eldritch
Nowicjusz

Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 15:07, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj przyszły części (sprezyna i nowa cewka ) Wszystko założyłem i ........dalej to samo . Zrobiłem test o którym mowiłes Syzyf . Iskra skacze maksymalnie z 4 - 5 mm czyli jest słaba . ale cholera akumulator jest naładowany a cewka nowa ?? co do diabła . Simson dalej nie żyje !. Jakieś sugestie ( Kabel WN tez dałem nowy bez rezultatu)
!!!!! ROZWIĄZANIE !!!!!
A więc ( podobno nie rozpoczyna się zdania od a więc )
Drodzy forumowicze ostrzegam przed zakupem cewek na allegro.! rzekomo oryginałów IFA (kilka postów wyżej pokazałem aukcję na ktorej ja kupiłem )
Po remoncie założyłem cewkę nową i wytrzymała 250 km. Dzisiaj założyłem następną za 49 zł i nawet nie chciało jej się popracować kilka minut. Najgorsze było to że zakładając ja nie chcial dalej zapalić i szukałem jak walnięty innej przyczyny (w koncu nowa i oryginał !!!) > na trop naprowadził mnie jednak test Syzyfa , iskra mierna słabiutka wiec co zrobiłem >?? założyłem inna starą cewke gdzieś znalezioną i SIMSON ODPALIŁ OD STRZAŁA , Iskra w tescie na akumulatorze skacze na 1,2 cm. i mogła by konia zabić Niech SZLAG JASNY TRAFI CHIŃSKIE PODRÓBY SPRZEDAWANE JAKO ORYGINAŁY I W CENIE ORYGINALNYCH CZĘŚĆI !!!
Zobaczymy czy da się normalnie jeździć ale na 99% to jest problem rozwiązany
Ostatnio zmieniony przez Eldritch dnia Czw 16:59, 23 Maj 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:09, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Eldritch napisał: | Niech SZLAG JASNY TRAFI CHIŃSKIE PODRÓBY SPRZEDAWANE JAKO ORYGINAŁY I W CENIE ORYGINALNYCH CZĘŚĆI !!!
|
To powinno być motto naszego forum
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|