 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:00, 23 Mar 2013 Temat postu: Kieruwnkowskazy działają bez akumulatora. |
|
|
Witam !!
Ostatnio zacząłem robić kierunkowskazy w moim Simsonie. Model s50b2, zapłon elektroniczny 6V, wszystko DDR. Podłączyłem wg schematu, z resztą nie pierwszy raz to robiłem ale po raz pierwszy pojawił mi się taki problem że po odpaleniu i po włączeniu kierunkowskazu , czy lewy czy prawy, zaczynają świecić tak przy ok 3-4 tys. rpm. Zaczynają świecić dopiero przy wyższych obrotach i to bardzo jasno. Kiedy odłączę styk 15/51 (idący od przerywacza) już kierunki nie działają. Podmieniłem inny przerywacz i jest tak samo z tym że kierunki już tak mocno nie świecą, żarzą się. Czy tak powinno być ? Jeżeli tak to jak temu można zapobiec. Przecież po podłączeniu akumulatora (na wyższych obrotach) kierunkowskazy będą otrzymywały prąd z akumy jak i zapłonu/cewki, przez co będą migać jak szalone. Proszę o porady. POZDRAWIAM !!
ELEK-KIER
Ostatnio zmieniony przez Simson RM dnia Sob 14:00, 23 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsens51
Bywalec

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: naklo
|
Wysłany: Sob 14:56, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
wiem tyle że ja nie mam aku i mi normalnie wszystkie świecą tylko tylne jak naduszę chamulec to przygaszają (ale nadal się świecą) no to musi coś być a cewki masz dobre ?
no ale jak wg schematu to musi być wszystko ok wina napewno leży w czymś w czym nwm podejrzewam cewkę bo ona najczęściej jest winna ostatnio czytałem w książce od sima
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:07, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Podaj schemat z jakiego korzystałeś ? Czy z tego? : [link widoczny dla zalogowanych]
Trochę nie rozumiem.
Działają Ci bez akumulatora, ale jak masz je wtedy podłączone ? Bo chyba nie tak jak na schemacie, bo na schemacie są zasilane z aku właśnie.
To że nie działają, po odłączeniu przerywacza to normalne.
Po podłączeniu akumulatora, ( jak na schemacie ) będą działać normalnie. Nie będą szybciej migać, ani nic takiego.
W każdym razie wyjaśnij to jak masz je podłączone.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:28, 23 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Tak korzystałem z tego schematu. Jak działają bez akumulatora to żadnego innego kabla nie odłączam, po prostu wyciągam tylko akumulator. Podłączone są tak jak w schemacie. Przeglądałem inne tematy i w niektórych piszą że powyżej 3tys. rpm kierunki zaczynają działać, czy jest aku czy nie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:19, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja również uważam, że niepotrzebnie sobie komplikujesz życie próbując wyciągać wnioski na podstawie działania kierunków bez podłączonego akumulatora. Nie sposób przewidzieć, czy cewka da odpowiednie napięcie przy 2, 3, czy 4 tysiącach obr/min.
Funkcją aku jest stabilizacja napięcia, aby całość pracowała stabilnie bez względu na obroty. Bez niego możesz tylko sprawdzić, czy instalacja jest dobrze podłączona w sensie logicznym, czyli czy przerywacz działa i żarówki świecą.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:12, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
To dlaczego gdy podepnę akumulator i dodam gazu na maksa kierunki migają o wiele szybciej niż na niskich obrotach ?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
simsens51
Bywalec

Dołączył: 05 Gru 2012
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 5/5 Skąd: naklo
|
Wysłany: Nie 11:47, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
hah no grubo ale dlaczego tak jest to nwm przerywacz napewno jest dobry !? ;D ale dobrze spytaj się kogoś czy jak szybciej migają to pieski mogą cb zatrzymać czy nie jak nie to zostaw już to i bd dobrze ale niektórych może to denerwować też prawda
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:57, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Simson RM napisał: | To dlaczego gdy podepnę akumulator i dodam gazu na maksa kierunki migają o wiele szybciej niż na niskich obrotach ? |
Zapewne przyczyną jest znaczący wzrost napięcia na aku po przygazowaniu - zmierz miernikiem, jakie jest napięcie na niskich i wysokich obrotach.
Dopiero w zależności od tego max napięcia można coś główkować.
Jeśli ono będzie w normie tzn. wzrasta do max 15V, to przyczyną raczej będzie przerywacz kierunków.
Jaki on jest: elektroniczny, czy mechaniczny?
Jeśli napięcie na aku wzrośnie powyżej 16V, to być może aku już jest wyeksploatowany i ma małą pojemność, nie jest w stanie "wchłonąć" nadmiaru ładowania.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Simson RM
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 1989
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Iwiny Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:06, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
dochodziło właśnie do 15-14,5V
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:53, 24 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
To klops, bo przecież w pierwszym poście napisałeś, że instalacja jest na 6V, a ja z rozpędu (sorry) napisałem o napięciu max na aku ok. 15V. Przy aku 6V trzeba to podzielić przez 2, czyli maksymalnie na aku powinno być 7,5-8V a zmierzyłeś ok. 14-15V.
Jeśli rzeczywiście tyle zmierzyłeś, a nie była to moja sugestia, to coś z tym akumulatorem jest nie tak, bo aż takie napięcie nie powinno na nim się pojawić. Tym bardziej, że przy 6V jest słabsze ładowanie. Nic dziwnego, że kierunki migają jak szalone, skoro zamiast 7V dostają 14V.
Najlepiej byłoby podłączyć na próbę jakiś dobry akumulator albo wydajny zasilacz 6-7V (dający z 8A prądu) zamiast aku i sprawdzić, jak działają kierunki.
Nie odpowiedziałeś, jaki masz przerywacz kierunków.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|