Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Kierunki nie działają!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel06
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:47, 04 Lip 2010    Temat postu: Kierunki nie działają!!

Witam, mam problem gdyż nie działają mi kierunki i klakson w moim simku. Wiem że są odpowiednie schematy ale niestety jestem zielony w elektryce. Wiem że działają mi światła: krótkie, długie, stopu i tylnie. Więc mam pytanie gdzie podłączyć kierunki tak by działały no i też ten klakson? Bardzo WAS o to proszę. Mój simek to s51 3 biegowy 1982r. jak by co....

TAG-SYZ ELEK-KIER
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
*zielony*
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:18, 04 Lip 2010    Temat postu:

bezpiecznik ci sie spalił ;]
jak go wymienisz to klakson tez bedzie dzialal


Ostatnio zmieniony przez *zielony* dnia Nie 18:21, 04 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel06
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:17, 04 Lip 2010    Temat postu:

a gdzie ten bezpiecznik jest w którymś boczku?Wink (1) sorry ale elektryka to moja pięta achillesa;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
*zielony*
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:38, 04 Lip 2010    Temat postu:

ja mam pod siedzeniem kolo akumulatora ale poprzedni wlasciciel chyba elektryke od nowa robil wiec nie wiem gdzie dokladnie to powinno byc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maniek1gy1
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chełm
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:09, 04 Lip 2010    Temat postu:

odkręć boczki i zobaczysz nie mów że nie wiesz jak bezpiecznik wygląda weź miernik i zobacz na gaszonym ile masz voltów w akumulatorze powinieneś mieć jakieś 12,80 jeśli nie to odpal i wtedy przyłóż miernik powinno być powyżej 13 jeśli tak niemasz to nie masz ładowania i dlatego niemasz kierunków i klaksonu chyba że to model bez aku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel06
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:45, 04 Lip 2010    Temat postu:

to jest model B1-3 wersja z akumulatorem . no u mnie niestety akumulatora i jako takich bezpieczników nie ma ale są druciki pewno poprzedni właściciel tak wymodził. z tego co wiem to kierunki można podłączyć pod cewkę ładowania tak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:52, 04 Lip 2010    Temat postu:

Do poprawnego działania kierunkowskazów potrzebny jest akumulator i przerywacz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel06
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 7:25, 05 Lip 2010    Temat postu:

aha. dzięki wszystkim:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel06
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:11, 07 Lip 2010    Temat postu:

OK. Mam akumulator. Ale jest problem bo nie wiem gdzie podłączyć "plus" chyba do tego bezpiecznika... ale gdzie? jak tam jest pomieszane wszystko. Help.
Zdj.: http://yfrog.com/11dsc00002inxj
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:15, 07 Lip 2010    Temat postu:

Na jakie napięcie masz ten akumulator? Żarówki w lampach na jakie napięcie?
Masz jakiś układ ładowania, np. ELBĘ albo układ dławikowy?


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 9:16, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel06
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:20, 07 Lip 2010    Temat postu:

wszystko jest na 6v: światła,kierunki,klakson. Posiadam układ dławikowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:02, 07 Lip 2010    Temat postu:

Musisz podłączyć akumulator wg. schematu. Chyba najbardziej będzie pasował ten:
http://www.akf-shop.de/moser/s50b1.png
Jak widać, kabel czerwono-żółty wychodzący z silnika (z cewki ładowania) musisz podłączyć na styk 59a podstawki bezpieczników. W tym gnieżdzie ma być bezpiecznik ok. 3A. Do drugiego styku bezpiecznika (też ozn. 59a) ma być podłączony przewód od układu ładowania - może być jeden (czerwono-zielony) albo dwa ( czerwono-zielony i zielony) w obu przypadkach podłącz tylko czerwono-zielony a zielony zaizoluj i nie podłączaj.
Drugie wyjście z tego modułu (kabel czerwony) podłącz na styk 30 podstawki bezpieczników - tutaj ma być bezpiecznik 8A. Od tego samego styku ma wychodzić drugi kabel, który trzeba podłączyć na styk 30 stacyjki.
Drugi koniec tego bezpiecznika ma być podłączony do plusa akumulatora.
Prześledź ten opis, porównując go do schematu. Wszystkie niemieckie nazwy z niego są przetłumaczone temacie przyklejonym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel06
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sochaczew
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:47, 07 Lip 2010    Temat postu:

Dzięki. Zaraz nawet biorę się do roboty. Jak by coś nie poszło to napiszę w poście. A czy można by było podłączyć pod cewkę ładowania? Nęci mnie ta myśl bo kumpel ma kierunki bez aqu, po prostu jestem ciekawy...

Ostatnio zmieniony przez daniel06 dnia Śro 19:49, 07 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Murarz
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 1467
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:04, 08 Lip 2010    Temat postu:

Mam trochę inne pytanie. Mam taką instalację jak Daniel06 (z tyrystorem). Czy zamiast przerywacza i tyrystora mogę dać elbę 6V? Czy trzeba zmieniać na jakieś cewki "bezmasowe"?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:17, 08 Lip 2010    Temat postu:

Tak, możesz. Nie musisz zmieniać cewki ładowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin