Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jaka instalacja jest lepsza (6 czy 12V)?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcek10
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CAL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:48, 22 Lut 2010    Temat postu: Jaka instalacja jest lepsza (6 czy 12V)?

Witam Was :]
Od niedawna jestem posiadaczem s51 Enduro 89r.
To moja pierwsza przygoda z Simsonem i jak na razie jest trochę tajemniczy ;] Kupiłem go w dość kiepskiej kondycji ale zamierzam przywrócić do stanu użytecznego ;] Czytałem wiele różnych tematów i teraz to już sam nie wiem nic 8O Nie mam instalacji i zamierzam ją odbudować.Po pozostałościach żarówek i sygnale domyślam się ,że to 12V ale pewności nie mam bo miernik przy tylnej lampie pokazał mi 6,7V Nie mam Aku,Elby ani nic innego.Zapłon platynki i teraz pytanie Jaką instalację mu założyć,która jest mniej problemowa,jaka będzie tańsza?Z jakiego schematu korzystać?

TAG-SYZ ELEK-ZMIA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badyllek1993
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska, Dol., Twardogóra

PostWysłany: Pon 19:57, 22 Lut 2010    Temat postu:

Najlepiej 12V, gdyż jest to bardziej uniwersalne napięcie.

http://images.google.pl/images?hl=pl&source=hp&q=simson%20schemat%20akf&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Wybieraj...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcek10
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CAL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:11, 22 Lut 2010    Temat postu:

badyllek1993 napisał:

Wybieraj...

Ja schematy mam tylko chodzi mi o to które rozwiązanie będzie lepsze ;]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
badyllek1993
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 1340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polska, Dol., Twardogóra

PostWysłany: Pon 21:25, 22 Lut 2010    Temat postu:

Wszystko zależy od tego co chcesz mieć w motorze i czy miałeś jakiś kontakt z elektroniką/elektryką.

Możesz np. najpierw zastosować najprostszy schemat (aku, kierunki, klakson i inne podstawowe pierdoły), a potem dodawać swoje gadżety, np. kontrolki, wskaźniki, itp.

Lub bierzesz gotowy schemat np. http://www.akf-shop.de/moser/s51-1b.png .

Lub modyfikujesz powyższy schemat, wg. własnych potrzeb.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcek10
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CAL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:15, 22 Lut 2010    Temat postu:

Właśnie myślałem nad takim rozwiązaniem.Czyli układ prostowniczy + Elba
A tak dodatkowe pytanie to czy w tym schemacie cewka od ładowania jest bez masowa? Bo u mnie chyba jest zwykła cewka z odczepem na ładowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:21, 22 Lut 2010    Temat postu:

badyllek1993 ma rację, że w Twojej sytuacji - gdy musisz wszystko robić od początku - lepsza będzie instalacja na 12V, które to napięcie jest obecnie typowe.
Łatwiej o żarówki, można dopasować jakieś elementy z innych pojazdów itp. Przez kable płyną też mniejsze prądy, więc straty mniejsze.
Oczywiście, jeśli ktoś ma instalację 6V, to nie znaczy że jest to jakiś badziew. Jeśli instalacja sprawuje się OK, to nie ma sensu jej zmieniać bo będzie to "sztuka dla sztuki".

Na schemacie jest cewka bezmasowa i taka raczej powinna być (jeśli chcesz mieć lepsze ładowanie) . Możesz ją przewinąć samemu na tym samym rdzeniu albo kupić nową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcek10
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CAL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:41, 23 Lut 2010    Temat postu:

Ok.Będę działał na podanym wyżej schemacie,a cewkę to się zobaczy.Mam nadzieje ,że coś z tego wyjdzie Wink (1)
EDIT
A jak bym przewijał cewki to jakiej średnicy drutem i ile zwojów żeby osiągnąć 12V tak żeby miała jakieś 40W ?


Ostatnio zmieniony przez marcek10 dnia Wto 14:26, 02 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin