 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matek75
Nowicjusz

Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:53, 21 Mar 2010 Temat postu: Jak zmienić instalację z 6v na 12v? |
|
|
Witam
Jestem tu nowy i chciałbym się zapytać jakie części są potrzebne aby przerobić instalacje 6v(platynki) na 12v. Posiadam iskrownik 12v i cewke butelkową. Jeśli wiecie to napiszcie czego będę jeszcze potrzebował.
Z góry dziękuję.
TAG-SYZ ELEK-ZMIA
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec

Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: Wielkopolskie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:05, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
akumulator, żarówki wszystkie cewki na 12 i moduł ładowania
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:09, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
To zależy czemu ta przeróbka ma służyć - dlaczego chcesz ją zmieniać? Pozostając przy zapłonie na przerywaczu nie musisz wymieniać cewki zapłonowej w statorze oraz cewki butelkowej.
Robiąc tą przeróbkę sam, musisz i tak zrozumieć działanie obecnej instalacji elektrycznej oraz nowej. Proponowałbym więc abyś od tego zaczął. Jeśli zrozumiesz, to bez trudu sam odpowiesz sobie na postawione przez siebie pytanie.
Dodam, że taka przeróbka nie jest tania i musisz się liczyć z kosztami rzędu 200 zł.
I tu wracamy do pytania co chcesz osiągnąć wydając tyle kasy? Być może lepsza będzie inna droga, dużo tańsza i z lepszym efektem końcowym.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matek75
Nowicjusz

Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:25, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Syzyf po prostu tamta instalacja jest stara iskrownik zepsuty,elba padnięta akumulator do wymiany zostały mi więc kable które też nie są pierwszej młodości. Byłem dzisiaj na giełdzie i sprzedawca powiedział mi że nie ma iskrownika 6v ponieważ to jest już przeżytek a kupno pojedynczych części(platynki,cewki,kondensator) kosztowałoby prawie tyle samo co nowy iskrownik 12v.Stwierdziłem więc że zmienię instalacje na 12v. A to 200zl to plus czy z tym co mam? Rozumiem że koła magnesowe nie jest do wymiany?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie przedniej lamy do sr'a. Czy żarówka 12v jest inna niż 6v i nie pasuje do tej starej lampy?
Dzięki za dotychczasową pomoc.
Ostatnio zmieniony przez matek75 dnia Nie 21:37, 21 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:12, 21 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Teraz rozumiem lepiej
W takim wypadku - jeśli zostajesz przy przerywaczu - musisz na pewno wymienić 2 cewki w statorze (świetlną i ładowania - 2x20 zł), akumulator (ok. 60zł) oraz żarówki na 12V (ok. 30 zł). Jeśli zostajesz przy platynkach, to koła magnesowego nie musisz zmieniać.
Ładowanie akumulatora: najprostszym wyjściem będzie kupno mostka prostowniczego (3zł) oraz ELBY (50 zł), która zawiera w sobie układ ładowania oraz przerywacz kierunkowskazów.
Nie potrafię powiedzieć, czy kable też trzeba wymianiać. Z jednej strony dobrze było by zostawić stare (z uwagi na kolory) ale z drugiej wiadomo, że śniedzieją i licho wie co tam się kryje pod izolacją.
Też mam ten problem, bo rozbebeszyłem swojego Simsona i dopiero będę go składał. Nie chcę więc się wypowiadać na ten temat.
Odnośnie żarówki: nie wiem.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matek75
Nowicjusz

Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 1:14, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
O co chodzi z tymi cewkami w statorze(nie znam się na tym, ale stator to chyba iskrownik, który jest nowy 12v)jeszcze muszę coś w nim wymieniać? Narazie chyba i tak nie będę kupował akumulatora i elby bo zależy mi na tym żeby jeżdził a światła to się na krótko podłączy tak jak miałem dotychczas.
Wielkie dzięki za pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 7:58, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ups.. przepraszam, umknęło mi że masz już iskrownik na 12V. W takim razie - jeśli na razie nie potrzebujesz aku - możesz go założyć i jeździć. Nic więcej nie potrzeba. Światła, tak jak piszesz, na krótko.
Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Pon 8:02, 22 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|