Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jak podłączyć kable wychodzące z silnika?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr1993
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Szamotuły
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:35, 30 Cze 2010    Temat postu: Jak podłączyć kable wychodzące z silnika?

Witam.Mam simsona sr50 i mam taki problem otóż,wyciągałem ostatnio silnik i zapomniałem jak idą 4 kabelki od zapłonu.Może mi ktoś powie jak to powinno być podłączone,bo zapomniałem.Z góry DZIĘKUJE i pozdrawiam.


TAG-SYZ ELEK-PLAT
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Styropian
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 1249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podkarpacie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:38, 30 Cze 2010    Temat postu:

Schemat? Masz przyklejony temat ze schematami troszkę wyżej. Styknie poszukać :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:43, 30 Cze 2010    Temat postu:

To zależy na ile woltów masz instalację.
4 kabelki, czyli zapłon platynkowy, więc to będzie któryś z tych schematów pewnie:
6V: http://www.akf-shop.de/moser/sr50-b4.png
12V: http://www.akf-shop.de/moser/sr50-1b.png
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr1993
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Szamotuły
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:56, 30 Cze 2010    Temat postu:

Dzieki ale ja z tego nic nie rozumiem;(
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:03, 30 Cze 2010    Temat postu:

Moje pytanie było chyba dość jasne: na ile woltów masz instalację? Z reguły odpowiada to napięciu akumulatora.
Jeśli nie rozumiesz schematów, to pozostaje metoda wizualna. Musiałbyś zrobić kilka wyraźnych zdjęć schowka, czy też miejsca gdzie -jak sądzisz - kable były podłączone oraz napisać jakie masz kolory 4 kabli wychodzących z silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:18, 01 Lip 2010    Temat postu:

On ma platynki, bo elektronik ma 5 kabli (4 jak na dole + niebieski z impulastora)

DLA 6V bez elby (z złotym za stacyjką)

1 - Zapłonowa czyli brązowo-biały do styku 2
2 - Świetlna czyli czerwono-biały do 59 (pod podtrójnym wejściem)
3 - Ładowania z 2 kablami siwo-coś i czerwono-żólty

PS. Jeżeli nie masz tego "złotego" to cewkę świetlną i zapłonową podłącz jak pisałem. Jak masz takią czarną kostkę z 4 kablami lub jeszcze drugą to napisz, pomożemy podłączyć.

Jeżeli za stacyjką posiadasz takie złote coś to podłączasz to tak:
Siwo-coś przez bezpiecznik 5A i do zielono-czerwonego(lub czerwony ale lepiej nie całkiem zielony, gdyż ma ładowanie o połowe słabsze na tym) kabelka co idzie do tego złotego co się dławik z trystorem zwie.
Czerwono-żółty podłączasz do tego potrójnego styku.


Co do numeracji:
Masz na stacyjce numerek np.:

56
57A

To oznacza, że 56 jest na dole a 57A na górze
56 jest podwójne a 57A pojedyńcze. Tak to całą stacyjkę podłączysz sam Happy


Ostatnio zmieniony przez warszawa_24 dnia Czw 1:23, 01 Lip 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr1993
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Szamotuły
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:00, 01 Lip 2010    Temat postu:

A ja nie chce podłączyć stacyjki tylko te 4 kabelki co idą z zapłonu(one idą z tego miejsca co magneto przykrywa dokładniej tam gdzie są platynki) A tak wogule to jak się dodaje foty aby mogli je zobaczyć(tak jak zrobił Syzyf)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7876
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:18, 01 Lip 2010    Temat postu:

Zdjecia mozesz wrzucic na jakis serwer hostujacy, przykladowo iv.pl.

Nie wiem po kiego bylo odlutowywac kable od zaplonu, skoro wszystko jest na wsuwkach z drugiej strony. No ale coz. Cewka zaplonowa (godzina 7 na zegarze, na zaplonie w pozycji zamontowanej) to przewod brazowo-bialy. Cewka swietlna (na godzinie 12) to przewpd czerwono - bialy. Cewka ladowania (na godzinie 5) to przewody czerwono - zolty i czerwono - szary, bez znaczenia w jakiej kolejnosci, cewka nie ma masy, wiec jeden do jednego konca, drugi do drugiego konca uzwojenia.

To tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:53, 02 Lip 2010    Temat postu:

Kurde człowieku masz problem z czytaniem ze zrozumiem?
2 letnie dziecko by po takim wytłuamczeniu podłączyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:28, 02 Lip 2010    Temat postu:

warszawa_24 - czy aby na pewno?
Piszesz o "złotym coś, gdy nie ma ELBY" (pewnie chodzi ci o prostownik dławikowy) podczas gdy to jest SR - na żadnym schemacie od SR nie ma tego typu prostownika, jest zawsze ELBA. Poza tym każesz mu np. podłączyć kabel brązowo-biały na styk 2 stacyjki, podczas gdy na schematach od SR, jest tam po drodze listwa połączeniowa.

Ja prosiłem o zdjęcie, bo może na tej podstawie da się coś wywnioskować. Mnie będzie trudno, bo ja mam S51, ale może ktoś inny coś doradzi.
Tylko właśnie: czy ty nie możesz podłączyć kabli w samym silniku, czy też kable w silniku zostawiłeś bez odlutowania a achodzi ci o podłączenie samej wiązki z 4 kablami, która wychodzi na zewnątrz? Ja początkowo też zrozumiałem tak, jak Antonio, że odlutowałeś kable.

Odnośnie wstawiania zdjęć, to oczywiście jest multum różnych stron, jak np. Fotosik( www.fotosik.pl - trzeba się zarejestrować i przeczytać instrukcję wstawiania).
Ja używam Photobucket, bo mogę wstawiać miniaturki bez otoczki reklam, pojemność darmowego konta to 1GB itp.
Jak się zarejestrować na Photobucket jest opisane tutaj
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:04, 05 Lip 2010    Temat postu:

Ojej, sory ja przeczytałem S50 a nie SR50.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr1993
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Szamotuły
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:59, 05 Lip 2010    Temat postu:

podłączenie kabli do tych wejść.chodzi mi o te wejścia co są u góry pod plastykiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin