Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Gotuje akumulator

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GruchaSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:16, 06 Lis 2012    Temat postu: Gotuje akumulator

Witam.Kolejny problem.Chciałem wyciągnąć akumulator z mojego sima i pod akumulatorem wszystko było w białym proszku.Dałem go wujkowi na oględziny i powiedział że gotuje się akumulator.No i tu jest problem bo mam zrobiony wiejski "tjuning" instalacji zrobiony przez poprzedniego właściciela.Jest tak przerobiona że nie ma tylu wejść na mase jak powinno być w oryginale,jest mostek Graetza,nie ma elby,nie ma żadnego regulatora napięcia,kontrolki są przerobione na żarówki w5w(postojowe w aucie mam takie),po odłączeniu akumulatora momentalnie pali kontrolki,nie ma bezpieczników ani nawet puszki na nie.Ponadto jest tam chyba kilometr dodatkowych kabli i 3kg taśmy izolacyjnej.Kompletnie nie znam sie na elektryce i nie wiem co i jak stąd taki temat.Instalacja oryginalnie była 6v ale zastała przerobina 12v też przez poprzedniego właściciela Jeżeli to istotne to zapłon platynowy.Pytania:
1.Co byście zrobili w takiej sytuacji?
2.W przypadku wymiany całej instalacji na nową w co muszę się zaopatrzyć(poza instalacją)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:52, 06 Lis 2012    Temat postu:

Prawdopodobnie ( nie jestem pewien ) nie ma regulatora ładowania i aku jest przeładowany. Nie ma podpiętych pod aku odbiorników, które na bieżąco pobierały by część energii z akumulatora np. światło stop, kierunki...

Musisz znaleźć jakiś schemat, mniej więcej odpowiedni do twojej instalacji i sprawdzić po kolei przewody w układzie ładowania.


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Wto 22:53, 06 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GruchaSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:35, 07 Lis 2012    Temat postu:

Hmm...czyli jak bym podłączył pod aku np. światła,kierunki itd. ogólnie wszystko co świeci to to by rozwiązało problem?Czy oprócz tego potrzebny regulator?Bo wszystko działa też bez akumulatora na włączonym silniku ale zaraz pali kontrolki i pewnie kierunki też spali bo na wyższych obrotach strasznie szybko migaja a znajomy w SR miał tak że bez akumulatora działał tylko silnik i światła.U mnie chyba z tego co wnioskuję akumulator ogranicza dopływ prądu do kontrolek,kierunków dla tego się nie palą gdy jest podłączony.Aha, kontrolki,kierunki,klakson,światło stopu oprócz świateł są podłączone pod aku bo na wyłączonym silniku działają.Ale tak jak pisałem działają też bez aku na włączonym tyle że się palą(oprócz żarówek ze świateł).Ładować tam elbę?bo tam chyba też jest regulator(tylko bym musiał kombinować gdzie podłączyć)albo coś takiego np:
http://allegro.pl/12v-2t-regulator-napiecia-keeway-zipp-zumico-romet-i2760301367.html
Co o tym sądzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:01, 07 Lis 2012    Temat postu:

Ja się tam nie znam na regulatorach z innym motocykli. Najprościej i najtaniej będzie wykonać regulator według patentu Syzyfa. Jest umieszczony w dziale Patenty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GruchaSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:19, 08 Lis 2012    Temat postu:

Tylko jak podłączyć to w SR?Tam pisze że jeden koniec na masę a drugi do styku 15/51 ale to w s51. Dla mnie to czarna magia ale zawsze mogę to jakiemuś kumplowi zlecić.Po tym co wyczytałem w necie to chyba najbardziej by mi odpowiadał regulator ze skutera bo on ma i prostownik i regulator.Czy można go podłączyć zamiast mostka?Oto schemat podłączenia mostka u mnie:


Ostatnio zmieniony przez GruchaSR50 dnia Czw 1:31, 08 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GruchaSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:57, 08 Lis 2012    Temat postu:

Sory że post pod postem ale dzisiaj przeszukałem internet i wyczytałem że te chińskie regulatory ładują tylko 50%Poza tym znalazłem schemat z elbą i mostkiem i myślę nad taką konfiguracją.Tylko jest jeden problem z połączeniem.Mianowicie:do styków 49 i 49a podłączam dwa kable które mam w przerywaczu kierunków.31b idzie na masę a 59a jest połączony z plusem na mostku.Tylko teraz gdzie podłączyć plus z akumulatora który był na plusie na mostku?Używałem tego schematu:
http://simson-sr50.c0.pl/schemat%20sr50.JPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 7:59, 09 Lis 2012    Temat postu:

GruchaSR50 napisał:
gdzie podłączyć plus z akumulatora który był na plusie na mostku?Używałem tego schematu:
http://simson-sr50.c0.pl/schemat%20sr50.JPG

Do styku 30 stacyjki, jak na schemacie: do listwy połączeniowej na styk 30 i z drugiego styku 30 listwy na stacyjkę.
GruchaSR50 napisał:
do styków 49 i 49a podłączam dwa kable które mam w przerywaczu kierunków.

Do styku 49a ELBY podłączasz tylko 1 kabel od przerywacza - ten, który idzie dalej na przełącznik na kierownicy.

Koniecznie zamontuj sobie bezpiecznik 5..7A. Można za parę złotych kupić w sklepie elektronicznym/motoryzacyjnym oprawkę na zwykłe bezpieczniki samochodowe. Prowizorycznie można też zrobić kabel z 2 typowymi konektorami i wstawić go szeregowo z minusem aku. Bezpiecznik pasuje do tych konektorów 6 mm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GruchaSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:26, 09 Lis 2012    Temat postu:

Dzięki wielkie Syzyf.A co zrobić z pozostałymi dwoma kablami co były podłączone do przerywacza?Bo się zorientowałem że tam są 3 a nie 2 kable.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:09, 09 Lis 2012    Temat postu:

Jaki to był przerywacz, miał jakieś oznaczenia styków? Jakaś fotka?
Ogólnie zasadę działania przerywacza w Simsonie masz opisaną na początku tego tematu:
http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/elektroniczny-przerywacz-kierunkowskazow,26505.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GruchaSR50
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mysłowice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:50, 09 Lis 2012    Temat postu:

Mój przerywacz ma zwykłą obudowę(aluminiowa puszka) ja ten mechaniczny ale nie ma 2 tylko 3 styki.Co do styków to pod jednym widnieje litera "L" ale nie ma żadnych liczbowych oznaczeń.Na puszce pisze:

MAGNET

DLB - SL - 12v

2x21w 4w + 2w

Na dolnym denku jest pisze "7k"
Przerywacz wygląda że był rozbierany więc możliwe że ktoś dorobił 3 styk ale nie mam pewności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciuciek08
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:42, 22 Gru 2012    Temat postu:

W tym przerywaczu jest regulator mi też gotowało akumlator ustawiłem go i chodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin