Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Gaszenie elektronika na krótko

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:58, 29 Kwi 2015    Temat postu: Gaszenie elektronika na krótko

Witam! Pomagam trochę kumplowi z simkiem i jego instalacja jest.. dziwna :P Ale to swoją drogą.. trzeba coś wykombinować bo nie ma stacyjki. Główne moje pytanie jest takie jak w temacie czyli - gdzie podłączyć gaszenie zapłonu z kierownicy? Bo mi się cały czas wydawało, że takie coś należałoby podłączyć pod styk 2 modułu.. a on ma poprowadzone to do cewki butelkowej. Czy mogło to spowodować jakieś zlawirowania w instalacji i doprowadzić do spalenia cewki na statorze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:05, 29 Kwi 2015    Temat postu: Wiadomość

Styk numer 2 z modułu zwierany do masy.Tak jest w oryginale.Jego gaszenie może mieć wpływ na moduł.Nie wiem jak ma to podłączone ale pewnie robi jakieś zwarcie by zgasić motor.Czyli jest możliwość że coś dostaje popalić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:06, 30 Kwi 2015    Temat postu:

Przycisk zwierający z masą jest podłączony pomiędzy stykami 15 modułu i cewki butelkowej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:33, 01 Maj 2015    Temat postu: Wiadomość

Cewka w statorze jest oryginalnie zwierana do masy.Styk 14 to wejście z cewki a styk 2 to to samo z tym że idzie na gaszenie.W środku modułu są połączone razem.Gasząc w inny sposób można uszkodzić moduł itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Imim
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 02 Lip 2013
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:13, 04 Maj 2015    Temat postu:

Też mam sima bez stacyjki, tzn oryginalnej stacyjki. Stacyjka działa tylko ,,0,, ,,1,, jeden kabelek z modułu, nie pamiętam numerów, ale ten który idzie do cewki butelkowej, podłączam do jednego styku na stacyjce, a drugi ze stacyki do cewki. Jak przełączy się na ,,0,, to po prosu cewka butelkowa nie dostaje napięcia i gaśnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 15:58, 05 Maj 2015    Temat postu: Wiadomość

To też jest wyjście.Ale w elktroniku powinno być gaszone przez zwieranie cewki do masy!!!A czemu?A temu gdyż cewka daje napięcie o odpowiedniej wartości będąc pod obciążeniem cewki zapłonowej(butelkowej) i to napięcie jest też utrzymywane na module.W momencie odłączenia cewki butelkowej cewka zapłonowa(w statorze) jest nie obciążona i generuje wiele wyższe napięcie które leci na moduł zapłonowy i jak nie od razu to potem go uszkodzi.To tak samo jak z elbą bez podłączonego aku.Bez obciążenia (odłączony aku)cewka daje wyższe napięcie które leci na elbę i ją uszkadza.To to samo jak z modułem.Dlatego w elektroniku musi być zwierane do masy by nie poleciało za wysokie napięcie.Podzespoły mają dopuszczalną wartość napięcia i nie wytrzymują wyższego.[/code]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 7:29, 06 Maj 2015    Temat postu: Re: Wiadomość

jaroslaw97 napisał:
W momencie odłączenia cewki butelkowej cewka zapłonowa(w statorze) jest nie obciążona i generuje wiele wyższe napięcie które leci na moduł zapłonowy

To nie całkiem tak jest, bo obciążeniem cewki w statorze jest kondensator w module, a nie wprost cewka butelkowa. Energia z cewki statora idzie na naładowanie kondensatora (odbiór energii, obciażenie). Dopiero potem impuls z impulsatora przekazuje tą energię, porzez tyrystor, na cewkę butelkową.
Jeśli odłączy się tylko cewkę butelkową, to w kolejnych cyklach zapłonowych kondensator nie będzie rozładowany, więc prawie nie będzie odbierał energii z cewki. Natomiast ta sytuacja nie musi (choć może) powodować przyrost napięcia na kondensatorze, bo jesli już w cyklu jego ładowania cewka miała nadmiar mocy, to napięcie już było podwyższone. To można by ocenić tylko pomiarem oscyloskopem.

Gaszenie poprzez odłączanie cewki butelkowej ma jeszcze ten feler, że w module pozostaje przez kilkadziesiąt sekund naładowany do napięcia kilkuset woltów kondensator - przy jakiś pracach przy module w tym czasie można sobie przypadkowo zaaplikować orzeźwiający wstrząs Wink (1)

Ale bezspornie, wyłączanie zapłonu najlepiej zrobić, jak w oryginale, tzn. poprzez zwieranie styku 2 modułu do masy.

pazio777 napisał:
Przycisk zwierający z masą jest podłączony pomiędzy stykami 15 modułu i cewki butelkowej

Czyli można to rozumieć tak, że styk 15 modułu jest zwierany do masy.
To jest najgorsze z możliwych rozwiązań i najlepsza droga do uszkodzenia modułu, ponieważ całą energię zgromadzoną w kondensatorze zwieramy wprost do masy. Prąd ten idzie poprzez tyrystor i nie ma tu nic, co by ograniczało jego wartość (normalnie ogranicza go cewka but.). Może to być chwilowo kilkadziesiąt amperów: najlepsza droga do uszkodzenia tyrystora.

pazio777 napisał:
gdzie podłączyć gaszenie zapłonu z kierownicy?

W przypadku zapłonu elektronicznego wykorzystanie przycisku "błysku" do gaszenia - moim zdaniem - nie jest wskazane. Powodem jest to, że trzeba na kierownicę poprowadzić kabel od styku 2 modułu, na którym podczas pracy silnika panuje napięcie kilkuset woltów. Musiałby więc to być kabel z odpowiednią izolacją, natomiast zawsze istnieje ryzyko jego przetarcia, przebicia itp. i "popieszczenia" kierowcy podczas jazdy, co może być niebezpieczne.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Śro 8:13, 06 Maj 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:15, 07 Maj 2015    Temat postu:

Dzięki, temat uważam za wyczerpany Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin