Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

elektryka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simson87r
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:20, 07 Cze 2015    Temat postu: elektryka

Witam,proszę o podpowiedź,posiadam od niedawna simka s51 elektronik 87r instalacja 6V ale cewka butelkowa 8V, nówka z lat 80 w simku nie działa,klakson,kierunki,stop,iskrownik jest założony platynkowy z 4 kablami. W tym roku położyłem nową instalację według schematu,i tu moje pytanie muszę kupic iskrownik 6v 35w/21w z pięcioma kablami ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:36, 07 Cze 2015    Temat postu: Wiadomość

Napisz jak człowiek,używaj przecinków bo nie wiadomo o co chodzi dokładnie.Co nie działa a co działa?Po co chcesz zmieniać iskrownik?!!!!Skoro masz iskrownik na platynach to nie jest Simson elektronik, a że tak pisze w dowodzie to nie ma znaczenia.Według jakiego schematu robiłeś?Ja mam elektronika 6 volt ale oświetlenie i ładowanie(cewki) wymienione na 12 volt.Dlaczego nie chcesz zapłonu od elektronika?Napisz dokładnie o co Ci chodzi?
Klakson i kierunki nie działają bez akumulatora.Stop może też jest z aku i dlatego nie działa.Jak jest z cewki to albo czujnik stopu albo cewka(stop i ładowanie to ta sama)
A odnośnie iskrownika to czy na 35 wat czy 42 waty to jest uzależnione od instalacji -schematu według jakiego wykonałeś.Mało tego rodzaj prostownika itd też zależy od schematu.Instalację wykonuje się pod iskrownik,rodzaj ładowania jakie będzie itd.A ty najpierw wykonałeś a teraz chcesz dobrać resztę.Przeczytaj wszystko uważnie ,odpowiedz i zapodaj schemat albo link do schematu.Podaj schemat,zapłon jaki chcesz itd.


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Nie 20:45, 07 Cze 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simson87r
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:07, 07 Cze 2015    Temat postu:

przepraszam za bałagan,a więc tak instalka była robiona pod schemat z modułem zapłonowym taki jest z prawej strony od filtra powietrza,teraz co działa:światło przód,podświetlenie tabl. rejest., postojowe tył,im wyższe obroty tym mocniej to świeci,później okazało się że iskrownik platynkowy, młotek i kowadełko i wychodzą cztery kable,co niedziałaTongue up (1)ługie przód,postojowe przód i tył,kierunki,klakson,stop.Cewka butelkowa jest 8V nowa rok prod.1980 i tu nasuwa się pytanie,z iskrownika wg schematu powinno wychodzic pięc kabli
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:26, 08 Cze 2015    Temat postu: Wiadomość

Dalej nie wiadomo o co chodzi do końca.Zrozumiałem że zrobiłeś instalację jak w elektroniku a iskrownik jest zwykły tak?To nie widziałeś go wcześniej?Czy masz akumulator?Ten obecny iskrownik jest na 6 volt?I masz podłączone pod tą instalację co zrobiłeś w wersji elektronik tak?Skora przód świeci a nie ma długich to albo żarówka,albo przełącznik albo żle podłączone.Daj mi schemat na jakim bazowałeś.Przy elektroniku i zwykłym zapłonie cewki są nie tylko na 6 i 12 volt ale o różnych mocach,masowe,bez masowe.ILE OBECNIE WYCHODZI KABLI Z ISKROWNIKA?Instalację musisz dostosować do iskrownika który masz a nie odwrotnie!!!!!!!!!!!!!
Ilość przewodów zależy od iskrownika oraz rodzaju cewek w nim zastosowanych.Jest i 4 i 5.Inny schemat,inne cewki,inny prostownik(regulator napięcia,z elbą lub bez itd.Musisz instalację przerobić pod ten iskrownik który masz.Czy jesteś pewny że cewki są 6 volt a nie 12 volt?!Można to poznać po grubości ich rdzeni.Za dużo masz namieszane,ciężko tak pomóc.Podstawa to miernik i pomierzyć.


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Pon 17:32, 08 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
simson87r
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:03, 09 Cze 2015    Temat postu:

witam,tak instalacja była zrobiona jak na elektronika,jest akumulator,iskrownik na 6v,z czteroma kablami,jest prostownik,bez elby
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaroslaw97
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:54, 09 Cze 2015    Temat postu: Wiadomość

Ale prostownik(regulator napięcia) czy mostek prostowniczy?Aku na ile volt?I co chcesz uzyskać teraz?Musisz przerobić instalację pod ten iskrownik.Do czego dążysz?
Skoro instalacja jest jak w elektroniku to przednie i tylne światło idzie z tej samej cewki.Na to miast cewka u Ciebie jest mniejszej mocy.I powinna zasilać tylko przód.Musisz przerobić.A na próbę to wyjmij żarówkę z przodu i tył powinien zaświecić.Pod ten iskrownik trzeba przerobić instalację gdyż cewki są słabsze niż w elektroniku i jest inny układ połączeń.U ciebie światło tylne powinno iść z cewki ładowania itd.To jest całkowicie inny schemat.Muszę wiedzieć czy masz coś takiego jak w linku-http://www.jackmotors.pl/dane/middle/1148bdc802634a24b7b3ef2c2dca79d4.jpg


Ostatnio zmieniony przez jaroslaw97 dnia Wto 18:08, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin