Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ELBA 12V się przepala!!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:09, 21 Sie 2010    Temat postu: ELBA 12V się przepala!!!

Mam problem już dwie elby przestały działać. Czy jest to możliwe wymieniłem stacyjke bo zgubiłem kluczyk i kiedy wymieniłem wszystko działa normalnie tylko mi elby siadają czy ma to coś wspólnego?? instalacja 12v

TAG-SYZ ELEK-LADO
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:58, 21 Sie 2010    Temat postu:

A dobrze podłączyłeś?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:05, 21 Sie 2010    Temat postu:

podłączyłem tak na wzór starego pare dni działa i przestaje
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:32, 21 Sie 2010    Temat postu:

A skąd wiesz, że stary był OK?
Znajdź schemat i przejrzyj całą elektrykę:

[link widoczny dla zalogowanych]

BTW. Masz regulator EWR? Jak tak to spotkałem się z tym, że na II pozycji światła słabiej zamaist mocniej świecą, pali się bezpiecznik na aqu a jak sie da mocny to elba.
Winowajca - EWR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:27, 22 Sie 2010    Temat postu:

warszawa_24 napisał:
Winowajca - EWR.

Jaki ma związek EWR z bezpiecznikiem i ELBĄ, bo ja takiego nie widzę?

Przyczyną może być bezpiecznik albo ogólnie: chwilowa przerwa połączenia między stykiem 30 (albo 49 ELBY) a akumulatorem (np. na skutek wstrząsów). Wówczas przy wysokich obrotach cewka ładowania nie jest obciążona i napięcie na styku 59a ELBY może skoczyć nawet do kilkudziesięciu woltów, powodując uszkodzenie układu scalonego wewnątrz. Podobny efekt może być przy wyłączeniu zapłonu kluczykiem przy wysokich obrotach silnika albo podłączenie ELBY bez podłączonego akumulatora.
Spróbuj więc przejrzeć i przeczyścić styki na mocowaniu bezpiecznika oraz konektory i styki 15/51, 30, 58 stacyjki oraz 59a, 49 ELBY.
Pytanie też, co w tych ELBACH się uszkodziło. Możesz je rozebrać i zobaczyć, czy widać jakieś elementy osmolone itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:31, 22 Sie 2010    Temat postu:

Mam regulator EWR. Dziś sprawdzałem voltomierzem i przy wysokich obrotach akumulator pokazywał ponad 18V to jest chyba za dużo?. Stara stacyjka była ok bo cały czas jezdziłem i było dobrze a jak zmieniłem stacyjke to elba nie działa w jednej w środku pourywały się jakieś oporniki i płytka lekko czarna a w drugim nic się nie urwało ale też (chyba opornik) jest dziwnie otwinięty i czarny.

Ostatnio zmieniony przez ohara5 dnia Nie 17:52, 22 Sie 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:20, 22 Sie 2010    Temat postu:

18V to jest na pewno za dużo (15V max) i to też może być przyczyną uszkodzenia. Rozumiem, że to 18V tylko na samym mostku, bo ELBA uszkodzona?
Tym niemniej osiągnięcie 18V na aku wskazuje na jego kiepski stan (mniejsza pojemność).
Ewentualnie może być jakiś błąd przy podłączeniu samej stacyjki.
Zrób wyraźne fotki tych przepalonych plytek, to może uda się zobaczyć co zostało uszkodzone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:06, 22 Sie 2010    Temat postu:

Syzyfie, by u mnie Simson do remontu.
Z EWR, na I trybie działało wszytsko, na II trybie światła mrugały, bezpiecznik się przepalał i elbę szlak trafił (tak mówi właściciel). Zobaczyłem i ma rację.
Bez EWR naięcie na stuku wejściowym Elby nie skakało, światła były mocniejsze i ciągłe a nie jak kierunkowskaz.

Wszystko podłączone OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:39, 22 Sie 2010    Temat postu:

Ja patrzę na schemat a z niego wyraźnie wynika, że miganie świateł z powodu EWR nie powinno mieć wpływu na całkiem odrębny układ ładowania aku, ELBĘ i bezpiecznik. W EWR jest co prawda mostek prostowniczy do zasilania układu ładowania, jednak jest to (w sensie elektrycznym a nie fizycznym) całkiem odzielny element i odseparowany od ogranicznika napięcia dla świateł.
Jeśli więc EWR ma mieć wpływ na układ ładowania to tylko w sensie uszkodzenia mostka.
Oczywiście różne cuda się zdarzają w instalacji elektrycznej, tym niemniej szukanie przyczyny trzeba zaczynać od rzeczy najbardziej prawdopodobnych i logicznych a EWR (poza mostkiem) do takich nie należy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:24, 23 Sie 2010    Temat postu:

To ja już nie mam pojęcia niby jak sprawdzałem to wszystko jest podłączone tak samo jak stara stacyjka a ładowanie podchodzi nawet pod 19V
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:42, 23 Sie 2010    Temat postu:

Ale teraz, gdy masz 19V to jak masz to podłączone? Bez ELBY i ze styku 59ab modułu EWR (mostek) na akumulator (albo styk 58 stacyjki)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:10, 23 Sie 2010    Temat postu:

Mam jedną z zepsutych Elb podłączoną i sprawdzam przy akumulatorze napięcie i tyle pokazuje nic nie zmieniałem a może kupie Elbe 5A wytrzyma to napięcie? Bo miałem 2,5A
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 795
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słubice
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:10, 23 Sie 2010    Temat postu:

Z tego co wiem Elba 5A jest tylko przy 6V
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:39, 24 Sie 2010    Temat postu:

warszawa_24 napisał:
Z tego co wiem Elba 5A jest tylko przy 6V

Niekoniecznie:



Parametr 2,5A albo 5A ma pewnie oznaczać dopuszczalny prąd ładowania. Jeśli cena ta sama, to lepiej kupić na 5A.
Moim zdaniem najpierw trzeba usunąć przyczynę tak wysokiego napięcia na aku a potem kupować. Jeśli masz aż 19V na nim, to znaczy że jest naładowany. Możesz spróbować podłączyć do niego żarówkę 12V/21W oraz woltomierz i spróbować go nią rozładować mierząc i zapisując napięcie co 10 minut.
Teoretycznie na aku 12V/5Ah taka żarówka powinna świecić ok. 2,5 godziny.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 8:54, 24 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ohara5
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:41, 27 Sie 2010    Temat postu:

Więc dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem i stacyjke mam raczej podłączoną dobrze ale dlaczego jak odłączyłem całkowicie akumulator to swieci mi kontrolka N i jak przekręce kluczykiem na 2 to podświetla licznik o co tu chodzi?? A ładowanie cały czas wysokie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin