 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec

Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:58, 17 Sie 2010 Temat postu: Dlaczego pali cewki WN? |
|
|
Jak w temacie spaliło mi juz drugą cewke WN tzn nie ma przejscia miedzy stykami WN a pozostałymi a co za tym idzie nie ma iskry.
Jechałem sobie,stanełem na światłach ledwo co ruszyłem bo gasł i już nie zapalił.Cewka była nowa przejechałem moze ze 100km
Dlaczego mi pali cewki ?czy jak włoże inną to ją też spali?
TAG-SYZ ELEK-CEWN
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:44, 17 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Ile Ci spaliło tych cewek?
Jaki masz zapłon?
Cewkę zapłonową w iskrowniku masz oryginalną czy nową?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec

Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:47, 17 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
1.spaliło dwie
2.platynki
3.w iskrowniku była prawdopodobnie org tzn. była taka jak go kupiłem.
Pierwsza(butelka) się zepsuła ot tak sama z siebie,wymieniłem ją na taką -->
MZA 10081
8352.1 1/2
SLPZ 12V
cytat z naklejki z cewki.
w miedzy czasie urwał mi się klin na magnecie przy próbie wyciągnięcia resztek klinu popsułem cewke zapłonową tj przerwałem jeden zwój( pisałem w innym temacie [url]http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/czy-da-sie-naprawic-cewke,27234.html
[/url]
pojeździłem troszke i zdechło.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pustack
V.I.P

Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grybów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:43, 17 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Hmm, dziwne, ja na Twoim miejscu kupiłbym jeszcze jedną i zobaczył co będzie. Aczkolwiek całkiem możliwe że ją też spali.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec

Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:06, 25 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
No i szlak trafił trzecią cewkę nawet nie zdążył zapalić Przed włożeniem jej była sprawna tzn miała opory na stykach 1i15 oraz wn i1 ,wn i 15 a po załozeniu i próbie kopnięcia cewka nie ma przejscia miedzy WN a pozostałymi.
Odpowiadam na pytanie przyszłe wszystko zgodne ze schematem takim
[link widoczny dla zalogowanych]
POMÓŻCIE bo nie zarobie na te ............cewki
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:14, 25 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
A jest przejście między 1 i 15 (kilka omów) na tych uszkodzonych cewkach?
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel332
Bywalec

Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jelenia góra Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:59, 25 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Miedzy 1 i 15 jest cos kilka omow nie ma miedzy 1 i WN oraz 15 iWN
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:04, 25 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
W takim razie uszkodzeniu ulega strona wtórna cewki, natomiast pierwotna między 1 i 15 zostaje cała.
Nie wiem jaka jest przyczyna ale spróbuję pogdybać...
Gdybyś miał odwrotnie podłączone styki 1 i 15, czyli na 15 kabel ze styku 2 stacyjki (z cewki ze statora) a z 1 na masę, to przy kiepskiej masie oraz przebiciu/zwarciu na kablu WN napięcie ze statora mogłoby się zamknąć poprzez uzwojenia WN cewki butelkowej i ją spalić.
Proponuję:
- dokładnie sprawdzić kabel masowy cewki butelkowej oraz oczyścić miejsce jego styku z ramą
- upewnić się, że kabel masy jest na pewno podłączany do styku 15 cewki
- wymienić kabel WN i fajkę
Jeśli masz w pobliżu jakiś szrot samochodowy, to możesz za kilka złotych kupić kilka cewek butelkowych od Fiata 125p, Żuka, Nyski itp.
Kiedyś podłączyłem cewkę od Fiata 125p i silnik chodził bez problemów. Oczywiście te cewki są większe ale do testów powinny się nadać - nową cewkę kupisz po usunięciu awarii.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|