Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Czyżby jakiś problem z kontrolką?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:03, 19 Gru 2015    Temat postu: Czyżby jakiś problem z kontrolką?

Nie wiedziałem nawet jak opisać to co mnie trapi, także sory za mało wymowny tytuł. Postanowiłem wykorzystać kontrolki w prędkościomierzu i obrotomierzu i sobie stworzyłem jako taki schemat, a to jest jego uproszczona część, zorientowana tylko na tych elementach.

http://zapodaj.net/bf0995a2b411b.png.html

Czujnik luzu oraz podświetlenia zegarów chodziły prawidłowo, jednak kiedy zabrałem się za kontrolkę kierunkowskazów coś mnie zaniepokoiło :/
Teoretycznie kontrolka działała bo mrugała razem z kierunkowskazami, jednak kiedy już zadowolony zbierałem się do wyjścia to zorientowałem się, że przewód idący do masy w reflektorze był odłączony xd Masy teoretycznie nie było a kontrolka świeciła. Czy coś pochrzaniłem w schemacie czy mogłem coś popiepszyć w montażu? i co to mogło być? Czy może po prostu olać to i będzie to wszystko razem dobrze chodzić? Mówię potem bo nie mam właśnie możliwości sprawdzenia reszty bo silnik aktualnie jest w częściach Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:00, 19 Gru 2015    Temat postu:

Masa była odłączona, ale podłączony był kabel czerwono-szary do żarówki podświetlenia prędkościomierza. Zatem obwód zamykał się poprzez czarny kabel masy (alnie nie do masy, tylko do drugiej żarowki), żarówkę podświetlenia i styk 56, czyli cewkę świetlną.
Tak w zasadzie, to prąd ten płynął również poprzez drugą żarówkę w obrotomierzu, która również była zasilona z cewki.
Trzeba pamiętać, że cewka świetlna jest masowa i ma małą rezystancję, zatem przy zgaszonym silniku, styk 56 jest jakby podłączony wprost do masy. Takie jest rozwiązanie zagadki świecącej kontrolki pomimo nie podłączenia masy reflektora.

Pytanie jeszcze skąd biegnie ten zielony kabelek do żarówki/kontrolki kierunków. Napisałeś, że biegnie do listwy zaciskowej kierunkowskazów, ale co to znaczy? Bo kontrolka powinna być podłączona (o ile przerywacz nie ma specjalnego wyjścia na kontrolkę) za przełącznikiem kier. na kierownicy. Kabelek do żarówki masz jeden (zielony), więc to sugeruje podłączenie tylko do jednej strony kierunków. Kontrolka będzie więc migać tylko np. przy skręcaniu w prawo Wink (1)
Oryginalnie taka kontrolka nie ma jednego styku na masie, tylko oba styki żarówki są podłączone do obu "gałęzi" kierunków, jak np. tutaj (Blinkerkontrolle): http://www.a-k-f.de/moser/sr50-1c.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 15:17, 20 Gru 2015    Temat postu:

Też miałem takie przypuszczenie, ale wolałem się upewnić Wink (1) ale w takim przypadku nie powinny świecić też dwie pozostałe żarówki?

Zielony kabel miałem zamiar podłączyć pod oba kierunkowskazy w listwie. Jeżeli mam trzy wyjścia w przerywaczu to mogę podłączyć ją pod przerywacz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 16:42, 20 Gru 2015    Temat postu:

pazio777 napisał:
w takim przypadku nie powinny świecić też dwie pozostałe żarówki?

One są połączone równolegle, więc mają mniejszy opór niż kontrolka kierunków. Płynie przez nie prąd, ale może zbyt mały aby wywołać świecenie włókna - może się tylko lekko żarzy.

pazio777 napisał:
Zielony kabel miałem zamiar podłączyć pod oba kierunkowskazy w listwie.

Chyba tego nie przemyślałeś, bo wtedy będą świeciły wszystkie 4 kierunki naraz Wink (1)

Jeśli masz przerywacz z wyjściem na kontrolkę, to najlepiej zielony kabel tam podłączyć - sprawdź.[/list]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:03, 20 Gru 2015    Temat postu:

Faktycznie... nie przemyślałem tego dobrze, a sprawdzałem czy działa to poprawnie tylko z jedną stroną kierunkowskazów...
Zapomniałem, że właśnie jak wymieniałem przerywacz to wziąłem ten z dwoma pinami xD Czyli jak są przerywacze z trzema pinami to ten trzeci jest do kontrolki? Bo rozumiem, że jak podepnę bezpośrednio pod przerywacz to będzie mrugać cały czas? Masz jakiś pomysł na ogarnięcie tematu? Czy raczej konieczna będzie wymiana tego przerywacza?

Wiem! A jakby tak dać diody prostownicze przy obydwu stykach w listwie i od nich dopiero poprowadzić przewód do żarówki? Wide grin


Ostatnio zmieniony przez pazio777 dnia Pon 1:18, 21 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:52, 21 Gru 2015    Temat postu:

Można to zrobić na diodach, ale po co, skoro jest prostszy sposób o którym napisałem wcześniej. Tak jest zresztą podłączona kontrolka oryginalnie w Simsonie (patrz link wyżej). Czyli tak:


Zasada działania:


a podłączenie do przerywacza z wyprowadzonym stykiem na kontrolkę tutaj: http://www.simsonrulez.fora.pl/patenty,20/elektroniczny-przerywacz-kierunkowskazow,26505.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pazio777
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 672
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:21, 21 Gru 2015    Temat postu:

O luju a więc to tak działa Wide grin
Dzięki wielkie Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin