Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Czy można sprawdzic instalacje bez elby?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek85
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stanica

PostWysłany: Pon 14:35, 19 Lip 2010    Temat postu: Czy można sprawdzic instalacje bez elby?

puki silnik jest rozebrany a tłok w szlifie chce sprawdzic cała instalacje, robie to tak że podłączam prostownik w miejsce akumulatora, niestety nie mam elby (jest zamówiona), moje pytanie brzmi czy wszystkie podzespoły powinny działac na takim podłączeniu? tzn swiatła, stop, klakson itp, wiem ze migacze nie bedą..

ps. tak pozatematem, dlaczego cewka butelkowa wg schematu ma być na 12v w instalacji 6v

TAG-SYZ ELEK-LADO6


Ostatnio zmieniony przez marek85 dnia Pon 14:37, 19 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prezes333
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:51, 19 Lip 2010    Temat postu:

Cewka butelkowa może być zarówno na 6 i 12 V. Tutaj nie ma różnicy.

Teoretycznie twój pomysł jest dobry, ale światła drogowe nie będą działały ponieważ podchodzą one pod cewkę świetlna, a silnik masz w rozbiórce. Bez ELBY kierunki nie będą chodzić. Światło stop, jeżeli masz z aqu to będzie świecić, jak z cewki to też nie. Klakson bez problemu powinien "trąbić".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:16, 19 Lip 2010    Temat postu:

Było by łatwiej, gdybyś podał link do schematu instalacji, którym się posługujesz. Najlepiej jeden z tych:
http://www.moser-bs.de/Simson/sr50.html
Jak połączysz prostownik zamiast aku, to kierunki też możesz sprawdzić, tzn. czy świecą żarówki. Podłącz kabel, który ma być docelowo podłączony na styk 49a ELBY, na styk 15/51 stacyjki. Wtedy w pozycji 1 i 2 stacyjki, gdy przełączysz kierunki na kierownicy, to powinna swiecić dana strona ale światłem ciągłym, bo nie ma przerywacza.
Światło przednie też możesz sprawdzić, tylko zależy gdzie masz podłączoną cewkę świetlną. Przeważnie jest ona na styku 59, więc tam podłącz prostownik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marek85
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stanica

PostWysłany: Wto 10:35, 20 Lip 2010    Temat postu:

instalacje mam taka
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e687be69513f7e41
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:06, 20 Lip 2010    Temat postu:

W takim razie aktualne jest to, co napisałem wyżej. Z tym, że żarówki masz na 6V i prostownik też powinien być na takie bo je popalisz przy sprawdzaniu Wink (1)
Jeśli to jest prostownik na 12V, to możesz na plus podłączyć szeregowo żarówkę 6V/5W albo 12W/5W.
Tak więc prostownikiem zastępujesz po kolei kable wychodzące z silnika:
- od cewki świetlnej (czerowno-biały) na styk 59 - sprawdzasz światło przód/tył czy się żarzy
- kabel czerowno-szary: podłączasz się na listwępołączeniową do światła "stop"

Podłączasz się na kabel do plusa aku i sprawdzasz kierunki (j.w) oraz klakson.


Ostatnio zmieniony przez Syzyf dnia Wto 11:08, 20 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin