Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

CO BĘDE MUSIAŁ ZMIENIĆ ŻEBY PRZEJŚĆ Z 6 NA 12V

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Matrx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:38, 21 Paź 2011    Temat postu: CO BĘDE MUSIAŁ ZMIENIĆ ŻEBY PRZEJŚĆ Z 6 NA 12V

CZY CEWKĘ I MGNETO TEŻ ?

TAG-SYZ ELEK-ZMIA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:17, 21 Paź 2011    Temat postu:

Najpierw musiałbyś przeczytać Regulamin, w którym znajdziesz link do ułatwionego wyszukiwania.
Nie pisze się bez potrzeby dużymi literami (popraw!) a pytanie padło już kilkanaście razy. Przeniosłem z "Simson".


Odpowiadając: niektóre cewki tak, magneto nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:20, 22 Paź 2011    Temat postu:

jeżeli wszystko na 12
- zapłon
-akumulator
-żarówki
-bezpiecznik
-inaczej kable podpiąć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:55, 22 Paź 2011    Temat postu:

Janaszioom napisał:
jeżeli wszystko na 12
- zapłon

Czyli co w zapłonie trzeba wymienić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janaszioom
Bardziej niż stały bywalec
Bardziej niż stały bywalec


Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1681
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:15, 22 Paź 2011    Temat postu:

Stator :P, albo cewki na 12 Wide grin
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ddaawwiidd1996
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Sucha B.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:10, 22 Paź 2011    Temat postu:

no i układ ładowania Happy mostek, elba
magneto zależy czy chcesz na przerywacz czy bez styk cewka zapłonowa
zawsze jest 6V świetlna 12V i ładowania 12V (bez masowa)
Janaszioom
Cytat:
Stator :P
to nie zapłon :]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:39, 22 Paź 2011    Temat postu:

Po kolei:

Co zostaje:
- magneto
- podstawa zaplonu, platynki/impulsator jesli elektronik
- stacyjka
- cewka zaplonowa
- cewka butelkowa (wysokiego napiecia)

Do wymiany:
- cewka ladowania
- cewka swiatel
- zarowki
- akumulator
- przerywacz kierunkowskazow

Jesli uklad ladowania masz oparty na tyrystorze (standardowy uklad montowany za stacyjka w S51), moze zostac oryginalny, kwestia podlaczenia cewki, ale o tym pozniej jesli sie zdecydujesz. Jesli uklad to ELBA - trzeba wymienic na przerywacz kierunkowskazow i mostek prostowniczy.

Powodzenia

Ps. popraw tresc postu i tytul.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:10, 22 Paź 2011    Temat postu:

KnightRider napisał:
Jesli uklad ladowania masz oparty na tyrystorze

Sądząc z lektury Forum, tak się zwyczajowo kiedyś mówiło na ten typ prostownika na 6V. Przyznasz, że tyrystora próżno w nim szukać, dlatego lepiej pisać o prostowniku diodowym. Niby można też "układ dławikowy" ale niektóre wersje nawet dławika szeregowo z diodą nie miały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KnightRider
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3571
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:29, 23 Paź 2011    Temat postu:

Fakt Syzyf, to nie jest tyrystor, ale takiej nazwy zwyczajowo sie uzywalo (zdaje sie E.Werner tez jej uzywal).

Nie mniej to blad, faktycznie to tylko dioda i dlawik Wink (1). Prostownik polowkowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin