Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cewka niskiego napięcia platynowiec

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubasCT
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:41, 07 Lip 2014    Temat postu: Cewka niskiego napięcia platynowiec

Witam, mam pytanie odnośnie cewki zapłonowej w statorze.

Mam podejrzenie zwarcia uzwojeń i chce je sprawdzić omomierzem.
Czytałem na forum że cewka z rdzeniem o wys. 15mm powinna mieć od 500 do 600 om a cewka z rdzeniem o wys. 18 mm 650-780 om z tym że to są dane z zapłonu elektronicznego - stąd moje pytanie do was - czy cewka niskiego napięcia z zapłonu elektronicznego jest taka sama jak w zapłonie platynkowym, czyli czy ma taką samą ilość zwojów?


Ostatnio zmieniony przez KubasCT dnia Czw 21:49, 10 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:12, 09 Lip 2014    Temat postu:

Cewki z tych dwóch zapłonów różnią się i to dość mocno. Z zapłonu elektronicznego jest nawinięta drutem grubość 0.2mm i zwojów jest tyle ile wymieniłeś wyżej, natomiast cewka z zapłonu mechanicznego jest nawinięta grubszym drutem 0.7 - 0.9 mm i zwojów jest dużo mniej ( myślę że ok 100 lub 200 ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:38, 11 Lip 2014    Temat postu:

Może będzie to trochę offtop ale wymiana jednej cewki, świetlnej wiąże się ze ściąganiem całego statora? Zobaczyłem na zdjęciu syzyfa, że są one mocowane śrubą i nakrętką i teraz nie wiem już czy mogę tylko ściągnąć magneto czy muszę ściągać stator?


@down
Dzieki


Ostatnio zmieniony przez Skibonzo dnia Pią 22:41, 11 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubasCT
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:37, 11 Lip 2014    Temat postu:

Musisz u siebie zobaczyc jak masz skrecone. jak widzisz przy cewce srube na wkretak plaski lub krzyzowy to nie trzeba sciagac. Jak masz srube na klucz 8 lub 6 to trzeba bo od drugiej strony masz nakretke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:02, 12 Lip 2014    Temat postu:

Mnie się wydaje że nakrętka jest zawsze, niezależnie czy śruba jest z głową sześciokątną czy na wkrętak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin