Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Cewka niskiego napięcia platynowiec

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubasCT
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:41, 07 Lip 2014    Temat postu: Cewka niskiego napięcia platynowiec

Witam, mam pytanie odnośnie cewki zapłonowej w statorze.

Mam podejrzenie zwarcia uzwojeń i chce je sprawdzić omomierzem.
Czytałem na forum że cewka z rdzeniem o wys. 15mm powinna mieć od 500 do 600 om a cewka z rdzeniem o wys. 18 mm 650-780 om z tym że to są dane z zapłonu elektronicznego - stąd moje pytanie do was - czy cewka niskiego napięcia z zapłonu elektronicznego jest taka sama jak w zapłonie platynkowym, czyli czy ma taką samą ilość zwojów?


Ostatnio zmieniony przez KubasCT dnia Czw 21:49, 10 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:12, 09 Lip 2014    Temat postu:

Cewki z tych dwóch zapłonów różnią się i to dość mocno. Z zapłonu elektronicznego jest nawinięta drutem grubość 0.2mm i zwojów jest tyle ile wymieniłeś wyżej, natomiast cewka z zapłonu mechanicznego jest nawinięta grubszym drutem 0.7 - 0.9 mm i zwojów jest dużo mniej ( myślę że ok 100 lub 200 ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Skibonzo
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 10 Mar 2014
Posty: 130
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:38, 11 Lip 2014    Temat postu:

Może będzie to trochę offtop ale wymiana jednej cewki, świetlnej wiąże się ze ściąganiem całego statora? Zobaczyłem na zdjęciu syzyfa, że są one mocowane śrubą i nakrętką i teraz nie wiem już czy mogę tylko ściągnąć magneto czy muszę ściągać stator?


@down
Dzieki


Ostatnio zmieniony przez Skibonzo dnia Pią 22:41, 11 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubasCT
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:37, 11 Lip 2014    Temat postu:

Musisz u siebie zobaczyc jak masz skrecone. jak widzisz przy cewce srube na wkretak plaski lub krzyzowy to nie trzeba sciagac. Jak masz srube na klucz 8 lub 6 to trzeba bo od drugiej strony masz nakretke.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:02, 12 Lip 2014    Temat postu:

Mnie się wydaje że nakrętka jest zawsze, niezależnie czy śruba jest z głową sześciokątną czy na wkrętak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin