Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak Stopu ( żarówka ledwo się żarzy !)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eldritch
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Śro 16:42, 29 Maj 2013    Temat postu: Brak Stopu ( żarówka ledwo się żarzy !)

Witam !
Dzisiaj kolejny problem . Tym razem dotyczy simsona mojego kolegi który również kończy już restaurację od podstaw tylko tym razem to jest SR.
SR 50 12V platynki
Stator nowy ,
elba nowa ( druga , bo pierwsza przestała dzialac juz w czasie jazd probnych (padly kierunkowskazy)moze miec zwiazek z awaria!!))
Właściwie wszytko nowe (cala instalacja wykonana ze schematu nr 7 z diagramu Syzyfa dla SR)
Problem polega na tym , że nie ma Światła Stopu. Właściwie nie ma na niskich obrotach , po ich zwiekszeniu włókno 21W zaczyna sie lekko żarzyc i to wszystko. mocno grzeje sie kostka prostownicza i kabel z cewki zasilajacej swiatlo stopu. Po ominieciu Elby i kostki (bezposrednio z cewki do listwy ) stop Świeci normalnie . Podłaczenia czujników stopu i całej instalacji sprawdzone 3 razy wszystko OK. Kostka prostownicza zamieniana na moją , bez zmian. Elba jak wspomiałem juz druga bo w pierwszej padły kierunowskazy po 3 km (byc moze padła z powodu klopotów ze stopem . Sam już nie wiem gdzie szukac przyczyny. Znowu Syzyfa wyrywam do odpowiedzi :P)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:33, 30 Maj 2013    Temat postu:

Czy na pewno żarówka w stopie jest na 12V ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eldritch
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Czw 13:58, 30 Maj 2013    Temat postu:

100% 12V dwuwłóknowa 5W/21W standartowa żarówka . Nawert jak przełaczamy kable na żarnik 5W dla stopu tez sie nie chce świecić tylko żarzy :/ a żarnik 21W dla pozycji świeci jak sloneczko w południe w środku lata .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:37, 30 Maj 2013    Temat postu:

Spróbuj odpiąć wyłącznik przedniej klamki i sprawdź jak jest, a potem to samo z tylnym.
Oraz ( nie wiem czy tak można ) przewód od przedniego wyłącznika idący do styku 59a ELBY odepnij od tego styku a daj prosto do plusa AKU. Natomiast do 59a ELBY również daj plus z aku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:18, 30 Maj 2013    Temat postu:

Eldritch napisał:
Po ominieciu Elby i kostki (bezposrednio z cewki do listwy ) stop Świeci normalnie.

Tego punktu nie rozumiem, tzn. jak dokładnie podłączyłeś kable z cewki do listwy. Bo z cewki wychodzą 2 kable, więc jeden do listwy z której rozchodzi się na czujniki "stop", a gdzie podłączyłeś drugi?

Ale generalnie to trzeba sprawdzić po kolei (ok. 20 minut roboty):
1. Z cewki ładowania wychodzą 2 kable: czerwono-żółty i czerwono-szary, które podłącza się do kostki mostka. Ponieważ to nowy stator trzeba najpierw sprawdzić, czy cewka na pewno jest bezmasowa, czyli nie ma połączenia z masą. Podłącz omomierz do tych kabli na zakresie 200 omów i sprawdź rezystancję pomiędzy kablami (powinno być ok. 0,5 oma). Potem podłącz jeden kabel miernika do masy, a drugi do jednego z kabli - miernik ma pokazać "1", czyli brak "przejścia" do masy. To samo dla drugiego kabla. Jeśli miernik wskaże jakąś wartość, to cewka nie jest bezmasowa (dla instalacji 6V).

2. Jeśli pkt 1 będzie OK, to podłącz żarówkę 21W/12V pomiędzy te 2 kable i odpal motor - powinna dobrze świecić.

3. Teraz do tych kabli podłącz kostkę mostka - do styków oznaczonych ~~ (albo AC, po przekątnej). Do styków "+" i "-" mostka podłącz żarówkę - powinna świecić jak w pkt. 2

4. Teraz minus mostka podłącz do masy, a żarówkę pomiędzy masę a plus mostka - powinna świecić jak w pkt. 2

5. Odłącz od ELBY 2 zielone kable ze styku 59a (są razem połączone do konektora). Jeden z nich podłącz wg schematu do plusa mostka. Ten kabel docelowo idzie na listwę połączeniową (59a), sprawdź, czy tak - teraz sprawdź działanie "stop" przy włączonym silniku. Powinien świecić OK.

6. Podłącz zielony kabel (te 2 razem) ponownie do 59a ELBY, oraz koniecznie kabel szaro-czarny z listwy (z 49a) na styk 49a ELBY (sprawdź, czy jest na nim 12V z aku, po przekręceniu stacyjki na "zapłon"). "Stop" powinien działać poprawnie.

Jeśli w jakimś punkcie coś będzie nie tak, to pisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eldritch
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Pią 8:05, 31 Maj 2013    Temat postu:

Super Syzyf . Dzisiaj po pracy pojadę do kolegi i sprawdzimy wszystko po kolei .jak tylko cos wyniknie napisze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
borillo
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 783
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siedlce
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:42, 31 Maj 2013    Temat postu:

Masz fabryczną lampę? Bo jeżeli tak, to do pozycji idzie żarówka 5W, a do stopu jest JEDNOWŁÓKNOWA 21W, a jeżeli włożyłeś dwuwłóknową, to może tak się dziać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eldritch
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Pią 11:49, 31 Maj 2013    Temat postu:

ech. No pisałem wyżej już że z żarówką i lampą jest ok . Z wykonywanego zawodu jestem mechanikiem samochodowym po szkołach jeszcze za komuny kiedy czegoś w szkołach uczyli Happy i mam pojęcie o tym jak wyglądają żarówki które włókno to 5 W a które to 21 W co szczegółowo opisałem w swoim poście , ale szczerze dziękuję za próbę pomocy Happy
Syzyf próby zgodnie z Twoimi wytycznymi przeprowadzimy wieczorem . Na bank się odezwę co i jak.( chociaż po wstępnej analizie tego co napisałeś , stawiałbym znowu na winę sprzedawcy , który być może zamiast statora 12V wysłal 6v ?? zobaczymy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eldritch
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Pią 17:15, 31 Maj 2013    Temat postu:

Syzyf doszliśmy do punktu pierwszego i już na samym początku test na oporność pokazał 1,2 oma między kablami szarym i czerwonym . Po badaniu szarego i masa oraz czerwonego i masa w obydwu przypadkach jest przejscie do masy .
Zakładaliśmy tez stary stator sytuacja ta sama. Z tym że po zakupie ten Simson mial intalacje w rozypce . Czy to możliwe że i stary stator i nowy to statory 6 V ??? i jak to sprawdzic
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:44, 31 Maj 2013    Temat postu:

Sprawdzić w zasadzie można tylko w ten sposób, który opisałem, bo "masowość" cewki ładowania/stopu jest jedyną konkretną cechą odróżniającą iskrownik 6V od 12V (wizualnie: widać punkt lutowniczy na rdzeniu (masie), do którego przylutowany jest jeden drut cewki masowej). Można oczywiście patrzeć na grubości drutu na cewkach (przy 6V grubszy), ilości zwojów (6V mniej), grubość rdzenia (6V cieńszy), ale to raczej na zasadzie porównania - gdyby mieć do wyboru 2 cewki, to na tej zasadzie można by próbować wytypować, która jest na jakie napięcie.
Trudno to nawet wyczaić metodą pomiaru napięcia pod odpowiednim obciążeniem, bo napięcie zmienia się w funkcji obrotów.

Co więc w tej sytuacji?
Najprostsze (?) wyjście to zażądać od sprzedawcy wymiany iskrownika.
Jeśli nie, to pozostaje kupić 2 nowe cewki: ładowania i świetlną (zapłonowa jest taka sama przy 6/12V).
Przy czym cewkę świetlną można najpierw sprawdzić organoleptycznie, tzn. sprawdzić, jak świecą żarowki przód/tył 12V. Ewentualnie użyć w lampach przód/tył żarówek na 6V. Może akurat będą świecić dobrze.

Cewkę ładowania natomiast trzeba by kupić nową na 12V. Można też ją samemu przewinąć - na Allegro można kupić drut na metry, ale nie wiem, czy warto się z tym bawić, bo koszty niewiele niższe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eldritch
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Sob 11:54, 01 Cze 2013    Temat postu:

Syzyf to jest zdjęcie starego statora z wykręconą cewką która podłączaliśmy do stopu .

Według mnie to jest stator 12 V , ale przy teście prześcia uzwojenia na masę jest przejście. Czyli jak sądzę wniosek może być tylko jeden , uszkodzona cewka.
Dzisiaj sprawdzimy jeszcze ten nowy stator , czy ta cewka jest połączona z masą , a jesli nie czy też ma przebicie.



A tu jest zdięcie nowego statora , który też ma przejście do masy , na zdjęciu zaznaczyłem miejsce gdzie wyraznie widac ze oprócz 2 kabli (z drugiej strony czerwony i szary) ma dolutowaną mase Rozumiem ze to na pewno stator 6 V czyli pan z Allegro nas wkręcił



Ostatnio zmieniony przez Eldritch dnia Sob 13:35, 01 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:24, 01 Cze 2013    Temat postu:

Wydaje mi się, że stary stator (pierwsza fotka) jest na 6V - zwraca uwagę cienki rdzeń cewki ładowania, tzn. patrząc po ilości warstw blaszek, które łącznie mają pewnie ok. 7 mm grubości (przy 12V powinien mieć ok. 14mm). Również cewka świetlna ma cienki rdzeń.

Cewka na drugiej fotce (nowy stator) chyba również ma cienki rdzeń i na dodatek widać przylutowany do rdzenia odczep - jednoznaczna wskazówka, że jest to na 6V. Również drut wydaje się mieć sporą średnicę rzędu 1mm. Sprawdź, czy cewka ładowania starego statora ma również taki drut przylutowany do rdzenia.
Zatem wygląda na to, że oba statory są na 6V.

Nie bardzo natomiast wierzę w "przebicie" wewnątrz cewki do masy, czyli rdzenia. Rdzeń jest wewnątrz owinięty warstwą izolacyjną, a po bokach ma izolacyjne "boczki" i nie sądzę, aby tam mogło dojść do połączenia z rdzeniem. Nawet przegrzanie cewki na skutek przepływu dużego prądu spowoduje co najwyżej zwarcia pomiędzy zwojami, ale nie przebicie do masy.

Jeśli chodzi o wygląd i grubość rdzeni, to popatrz na poniższe fotki moich cewek z innych tematów:
po lewej jest cienki rdzeń z oryginalnej cewki ładowania 6V (przy okazji widać warstwę izolacyjną na rdzeniu), natomiast po prawej są 2 przewinięte cewki na 12V na grubym rdzeniu - wyraźnie widać różnicę łącznej grubości blaszek pomiędzy fotkami:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eldritch
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Sob 14:32, 01 Cze 2013    Temat postu:

No to w takim razie Pan z Allegro ma kłopot , a my kupimy nowy stator 12V w sklepie we Wrocławiu i przed zakupem dobrze sprawdzimy czy to rzeczywiście 12V. Po zakupie i montażu odezwe się czy to załatwiło temat Happy
Póki co wielkie dzięki Syzyf.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 14:53, 01 Cze 2013    Temat postu:

Bardzo proszę Happy
Zatem przy zakupie zwróćcie głównie uwagę na ten punkt lutowniczy na cewce i czy jest do niego przylutowany drut. Tutaj uwaga: niektóre cewki mają sam punkt lutowniczy (tylko kropla cyny), ale bez przylutowanego kabla. Trzeba się dobrze przyjrzeć, najlepiej przez lupę.
Przy okazji tych prac warto również rozważyć zastąpienie kondensatora na statorze takim z Malucha, Żuka itp (0,22uF pojemności, cena ok. 10 zł) i zamontować go poza silnikiem, pod blaszaną osłoną obok cewki butelkowej. Są one o wiele lepsze jakościowo, a zamontowanie go poza silnikiem uchroni go przed nagrzewaniem się i kłopotliwymi usterkami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eldritch
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 03 Kwi 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

PostWysłany: Sob 15:11, 01 Cze 2013    Temat postu:

W celu sprawdzenia wezmiemy ze sobą miernik , to wyjaśni sprawę w 3 sekundy.
Co do kondensatora Wink (1) , ja mam właśnie tak zrobione z F126p Happy kolega woli być tradycjonalistą , i robi wszystko na oryginał Happy hehe a nie zauważył ze oryginalnie była instalacja 6V Happy Happy . W sumie zwiodło go to , że instalacja była w rozsypce ( nic nie działało ) a akumulator był założony 12 V Happy i na tym polegał błąd . A potem do tego swoje 5 groszy wcisnął Pan z Allegro i mamy taki problem Happy

EDIT !

Stator wysłany do Pana z Allegro , pan odesłał go z powrotem ten sam tylko z wymieniona cewka na bezmasową i oczywiscie wszystko działa jak należy .
Szacun i dzieki Syzyf za trafną diagnozę i pomoc.


Ostatnio zmieniony przez Eldritch dnia Nie 18:33, 09 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin