Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Brak ładowania, Elba?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:12, 31 Lip 2012    Temat postu:

Nigdy nie miałem ELBY w ręku więc nie wiem jak ją sprawdzić. Ale zajrzyj tu:

- http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/elba-12v-8872-10-nie-dziala-jak-naprawic,35040.html

- http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/elba-spalona,34923.html

- http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/jak-sprawdzic-elbe,34846.html

- http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/jak-sprawdzic-elbe,2901.html

- http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/jakie-ma-byc-napiecie-ladowania-wychodzace-z-elby,28257.html

- http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/jak-sprawdzic-czy-elba-jest-sprawna,26917.html

- http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/czy-za-prostownikiem-ma-byc-regulatora-napiecia,26864.html

- http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/co-zamiast-elby,25519.html

- http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/elba-i-inne-porady-dla-elektrycznego-laika,15963.html

- http://www.simsonrulez.fora.pl/font-color-black-elektryka,26/elba-brak-ladowania,14193.html

Przejrzyj to, może znajdziesz coś ciekawego.


Ostatnio zmieniony przez Pustack dnia Wto 10:13, 31 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pit295
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:51, 31 Lip 2012    Temat postu:

Ok. Kilka stron przeglądałem na ten temat, ale przejrzę jeszcze reszte. Może napiszę do Syzyfa, bo widzę On miał do czynienia z tym. Wielkie dzięki Pustack. Naprawdę należy Ci się pokłon za cierpliwość i pomoc. Jestem Ci wdzięczny jak nie wiem. Spotkać Takiego człowieka-forumowicza to zaszczyt Happy. Może jeszcze rozwiążę ten problem. Trzeba zobaczyć czy to ładuje w ogóle, bo może cewki za słabe... Dzięki i pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pustack
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 4332
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grybów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:18, 31 Lip 2012    Temat postu:

Syzyf chyba wyjechał na jakieś wakacje bo go długo na forum już nie ma.. Chyba że się obraził ale wątpię Wink (1)
Sam mam do niego kilka spraw;)

Nie dziękuj bo nie ma za co. Po to jest forum żeby pomagać. Jak pomagać to porządnie i na tyle ile się umie.
Syzyf by na pewno pomógł no ale na razie go nie ma.

Według mnie i w skrócie to tak: skoro cewki dają to napięcie rzędu 12.8V to można by przyjąć że ładowanie by było. Oczywiście jeśli pod aku miał byś podłączone to co oryginalnie tzn. postojowe, kierunki, klakson.
Musiał byś to podpiąć pod aku jak na schematach i jeździć stale sprawdzając napięcie na aku.
Wtedy odłączył bym elbę a na styk 15/51 stacyjki podpiąć wyjścia cewek - oczywiście po wyprostowaniu - czyli te nasze katody.
Chodzi mi o to żeby ładowanie było cały czas - bez regulatora. Jeśli do aku były by podłączone odbiorniki o których pisałem i były by używane to myślę że regulator jest nie potrzebny.
Mój kumpel ma właśnie bez regulatora, kierunków i klaksonu używa rzadko a mimo to napięcie na aku nie przekracza 13V.
Ale to wszystko zależy jeszcze od mocy cewki ładującej czy nie jest za mocna żeby przeładować aku. Ale w Twoim przypadku akurat o to bym się nie martwił Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:09, 06 Sie 2012    Temat postu:

Sądząc z poprzednich postów, 2 cewki połączone szeregowo dają napięcie wystarczające do ładowania aku i jest on ładowany, gdy "+" mostka jest podłączony wprost do plusa aku - wtedy zmierzyłeś prąd ładowania ok. 0,7A.
Problemem jest to, że brak jest ładowania po podłączeniu ELBY: amperomierz podłączony między plus aku a styk 49 ELBY nie wskazuje przepływu prądu ładowania.
To świadczy o tym, że ELBA nie przepuszcza prądu ładowania ze styku 59a na 49 - zapewne jest uszkodzona. Chyba, że masa ELBY była np. źle podłączona.

pit295 napisał:
Podłączałem na krótko żarówkę zamiast aku (21W) i w ogóle nie świeci.

W ten sposób nie można sprawdzać ELBY - o czym już wielokrotnie pisałem na Forum - musi ona być podłączona do aku stykiem 49. Trzeba mierzyć albo prąd ładowania albo napięcie na aku na wyższych obrotach silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pit295
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:03, 15 Sie 2012    Temat postu:

Pustack i Syzyf: DZIĘKI SERDECZNIE za porady i wytłumaczenie Happy Wychodzi na to, że ELBA jest po prostu uszkodzona (ładowanie). Wezmę inną Elbę, od kolegi (bo działa ładowanie u niego) i sprawdzę u siebie.

Jeszcze jedno pytanie do Was. Może wiecie jak, albo co rozlutować, żeby zrobić z Elby przerywacz kierunkoskazów. Po prostu może wykorzystam ją tylko do kierunków i chcę, żeby mi nie pobierała prądu z aku (bo to tylko potrzebne jej do działania komparatora). Dzięki jeszcze raz. Pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:55, 15 Sie 2012    Temat postu:

Aby wykorzystać ELBĘ jako przerywacz, wystarczy ją normalnie podłączyć tzn. tylko styki: 49 (na styk 15/51 stacyjki, czyli plus aku), 49a (przewód idący na przełącznik na kierownicy) i 31 (masa). Styk 59a od ładowania pozostaje nie podłączony i nie trzeba w środku modułu niczego odłączać. Nie używane obwody ładowania pobierają znikomy prąd (góra kilka mA), zatem w praktyce nie wpłyną na pobór mocy z akumulatora.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pit295
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 26 Lip 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:23, 15 Sie 2012    Temat postu:

No ok. Rzeczywiście. Jak mierzyłem wtedy amperomierzem i nie było żadnego ładowania (bo zepsuta Elba) to wskazywało 0.03 A. Więc Aku mi nie padnie chyba od tego Wide grin . Dzięki . Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin