 |
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gostek
Nowicjusz

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 22:18, 25 Lip 2011 Temat postu: Brak ładowania |
|
|
Witam
Posiadam Simsona S51 12V ELEKTRONIK ponad 5 lat. Od niedawna postanowiłem zrobić kierunki,stop, i ładowanie aku.
Kupiłem nowy aku, zalałem elektrolitem i podłączyłem pod instalacje, którą wcześniej zrobiłem według schematu S 51/1 C. Wszystko działało może 1 dzień. Dopóki aku się nie rozładował.
Posiadam ELBE (SEGU) + EWA 8107.10
Może mi ktoś napisać jak sprawdzić Cewkę ładowania,elbe i ewe??
Dziśaj po prześledzeniu forum, podłączyłem szeregowo miernik między + aku i styk w stacyjce 30. Miernik ustawiony na zakresie 20 wskazał na wyłączonym silniku -0.87. Po uruchomieniu silnika 0.13 - 0.15 a na wysokich obrotach 0.30 - 0.38.
Wspomnę jeszcze że po tygodniu jazdy działają tylko:
--STOP który podpoiłem pod styk 59b w stacyjce zamiast do EWA pod styk 59ab.
--Postojowe przód
TAG-SYZ ELEK-LADO
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 23:08, 25 Lip 2011 Temat postu: Re: Brak Ładowania |
|
|
Gostek napisał: | Miernik ustawiony na zakresie 20 wskazał |
Mam nadzieję, że chodzi o zakres 20 amperów.
Rozumiem, że chodzi o ten schemat: [link widoczny dla zalogowanych]
Na razie nie masz po co sprawdzać cewki itd., bo - o ile mierzyłeś prąd - wygląda na to, że masz dobre ładowanie. Natomiast masz jakieś odbiorniki, które ciągną prąd 0,87A przy wyłączonym silniku ale włączonej stacyjce. Na jakiej pozycji jest to 0,87A?
Musisz ustalić co ciągnie tyle prądu z akumulatora.
Jeśli podłączałeś wg tego schematu, to na nim jest błąd: światło postojowe przednie jest do styku 59b a powinno być do 57a.
To będzie jeden z tych odbiorników ciągnących prąd ale musi być coś jeszcze, np. żarówka światła tylnego pozycyjnego (12V/5W).
Te odbiorniki powodują rozładowanie się akumulatora, bo jest on ładowany tylko na wysokich obrotach silnika, co jest nie wystarczające.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gostek
Nowicjusz

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 9:52, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Właśnie sprawdziłem.
Miernik mam ustawiony na DCV 20.
z Elba pokazuje -7.15
z Elbą ale z odłączoną EVA -6.85
bez Elby 0.00
Okazuje się że po odłączeniu ELBY (styk 49) miernik wskazuje 0.00. To znaczy że Elba się popsuła??
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:10, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz miernik ustawiony na DCV, czyli pomiar napięcia stałego, to włączenie go szeregowo z plusem akumulatora jest bez sensu. Napięcie mierzy się podłączając miernik równolegle. Szeregowo mierzy się prąd i trzeba ustawić na zakres A- (np. 10A).
Jeśli podajesz pomiary, to trzeba koniecznie podać jednostki, np. 7,2V a nie 7,2.
Nie wolno uruchamiać silnika z ELBĄ odłączoną od akumulatora (styk 49), co zostało już na Forum powiedziane 100 razy, bo grozi to jej uszkodzeniem.
Podłącz miernik szeregowo z plusem aku, na zakresie pomiaru prądu i wtedy zmierz, przy czym napisz jaki kolor kabli miernika był gdzie podłączony i podaj wynik ze znakiem, tzn. dodatni/ujemny.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gostek
Nowicjusz

Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 10:38, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Więc jak miernik jest na zakresie 10A podpięty jest szeregowo czarnym na + aku a czerwonym na styk 30 w stacyjce.
Na wyłączonym silniku pokazuje 0.00 po przekręceniu stacyjki na II pokazuje -0.20V ale to postojowe się wtedy zapala w reflektorze.
Po odpaleniu na wolnych obrotach 0.20v - 0.80v
na wysokich obrotach 1.20v - 2.50v
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Syzyf
Śpiący na Forum

Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3767
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:48, 26 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Dla ścisłości: prąd mierzymy w amperach(A) a nie woltach (V).
Z tych pomiarów wynika, że masz poprawne ładowanie.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pinas
Nowicjusz

Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:01, 05 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Gostek napisał: | Więc jak miernik jest na zakresie 10A podpięty jest szeregowo czarnym na + aku a czerwonym na styk 30 w stacyjce.
Na wyłączonym silniku pokazuje 0.00 po przekręceniu stacyjki na II pokazuje -0.20V ale to postojowe się wtedy zapala w reflektorze.
Po odpaleniu na wolnych obrotach 0.20v - 0.80v
na wysokich obrotach 1.20v - 2.50v |
te pomiary sie robi z wpietym akumlatorem czy nie ????
Ostatnio zmieniony przez pinas dnia Pią 17:01, 05 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|