Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana tłoka bez szlifu przy przebiegu 3000km.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oskarzyslaw
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:48, 16 Lis 2016    Temat postu: Wymiana tłoka bez szlifu przy przebiegu 3000km.

Można wymienić tłok przy takim przebiegu bez honowania? Tłok, który posiadam jest produkcji MZA i dzwonią pierścienie. Zaczęło brzęczeć już podczas docierania, na tłoku są wyczuwalne małe ryski nad pierścieniami i widoczny brązowy nalot poniżej dolnego pierścienia. Może powodem jest dwukrotne złapanie tłoka w drodze powrotnej od mechanika do domu. Majster dość mocno rozgrzał silnik i niestety koło się zatrzymało. Na cylindrze widać takie jakby pionowe otarcia, ale nie są one wyczuwalne palcem. Tłok chcę wymienić na wyrób Zt-Tuning, więc pytam czy tłok się dobrze dotrze i nie pojawią się problemy związane ze złym dotarciem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:56, 16 Lis 2016    Temat postu:

Jeśli złapało to jak najbardziej należy wymienić, -usuń też ślady zatarcia z gładzi cylindrowej, nowy tłok z pierścieniami, docieraj spokojnie, bez szaleństw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oskarzyslaw
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:36, 16 Lis 2016    Temat postu:

Chodzi o to, że tłok jest bardzo delikatnie przytarty, a na cylindrze jest tylko kilka niewyczuwalnych rysek. Motocykl bez problemu osiąga 90km/h na prostej (cylinder 70). Więc pomyślałem, że wystarczy wymienić sam tłok, gdyż na cylindrze ciągle widać poziome ryski od honowania. Wolałbym nie robić szlifu, gdyż simka codziennie używam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek.1997
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:42, 16 Lis 2016    Temat postu:

Możesz spróbować założyć, mówisz że widać ślady honowania więc powinno być. Docieraj na spokojnie z odpowiednią mieszanką i powinno być ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oskarzyslaw
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:20, 16 Lis 2016    Temat postu:

Wtedy też docierałem na spokojnie przy mieszance 1:33 na oleju husqvarny i przez około 500km starałem się nie przekraczać 50km/h, ale tłok MZA i gorący silnik niestety nie chciały współpracować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:19, 17 Lis 2016    Temat postu:

Może miałeś za ubogą mieszankę skoro silnik był taki gorący, no i jak już było pisane, silnika na dotarciu nie należy za bardzo rozgrzewać. Staraj się nie hamować silnikiem, jeśli już , to trzymaj gaz częściowo otwarty by silnik dostawał paliwo z olejem no i nie wolno trzymać go zbyt długo na wysokich obrotach.

Ostatnio zmieniony przez Nico_Grant dnia Pią 22:07, 25 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek.1997
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:47, 17 Lis 2016    Temat postu:

Być może za słaba mieszanka i nie właściwe docieranie zrobiło swoje. Co do oleju też mam wątpliwości. Jak kupiłem swojego simka też był podobny olej, postanowiłem wymienić łożyska dla świętego spokoju, zdejmuje cylinder a tu tłok zapieczony. Ja docierałem na mineralnym oleju Castrola 2T (czerwona butelka, czerwony olej). Mineralny był na docieranie, teraz jeżdżę na półsyntetyku Castrola.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oskarzyslaw
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:55, 25 Lis 2016    Temat postu:

Wątpię, aby mieszanka 1:33 była za słaba. Jak już pisałem mechanik rozgrzał silnik przed odbiorem simsona. Jak do niego przyjechałem to motorek był odpalony i jeszcze pochodził parę minut i przez to był zbyt gorący, co spowodowało zablokowanie tłoka w drodze powrotnej od mechanika. Docieranie nie było niewłaściwe. Jazda była spokojna, a przy odpuszczaniu gazu dusiłem sprzęgło. Od jakiegoś czasu leję olej castrol syntetyczny. Od remontu przejechałem około 3000-4000km. A tak poza tym mam jeszcze inny problem. Od jakiegoś czasu motocykl ciężko odpala po ostygnięciu silnika. Odpala tylko na wkręconej śrubie mieszanki w gaźniku Amal bez dodawania gazu i ssania. Muszę pokopać kilkanaście razy. Jak już odpali i go zaraz zgaszę bez jazdy i silnik ostygnie to odpala za pierwszym kopnięciem. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:04, 25 Lis 2016    Temat postu:

Jaki kolor ma świeca? Czy jak silnik się rozgrzeje to krople wody parują gwałtownie z głowicy?
Po pierwsze trzeba sprawdzić ustawienie zapłonu (może być za wczesny), potem regulować gaźnik (może być za uboga mieszanka).


Ostatnio zmieniony przez Nico_Grant dnia Pią 22:07, 25 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oskarzyslaw
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:09, 25 Lis 2016    Temat postu:

Świeca ma ciemny kolor nagaru, gdzieniegdzie jest brązowa, parowania z głowicy nie sprawdzałem. Zapomniałem dodać, że na zimnym silniku przerywa na wyższych obrotach przy rozpędzaniu. Wiesz może o ile około cm należy przesunąć zapłon względem kresek zaznaczonych na podstawie iskrownika, a kartera, żeby uzyskać zapłon 1.4mm przed GMP? Nie mam czujnika zegarowego, ani odpowiedniej suwmiarki, żeby to dokładnie ustawić. Wydaje mi się, że mam zbyt wczesny zapłon, ponieważ te kreski mniej więcej na siebie zachodzą, co oznacza, że zapłon jest ustawiony jak do 50ccm.

Ostatnio zmieniony przez oskarzyslaw dnia Pią 22:15, 25 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nico_Grant
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 11 Lip 2014
Posty: 327
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:19, 25 Lis 2016    Temat postu:

Niestety ustawienie zapłonu to podstawa dalszej regulacji gaźnika,- jeśli nie masz czujnika, może też być suwmiarka, wskazane jest też użyć lampy stroboskopowej, - w JM to koszt 35 zł.
A z tego co piszesz to wygląda że mieszanka raczej za bogata, -ale najpierw trzeba ustawić zapłon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oskarzyslaw
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:53, 28 Lis 2016    Temat postu:

Ustawiłem zapłon na 1.4mm przed gmp za pomocą suwmiarki z głębogościomierzem z dokładnością 0,05mm i dalej ciężko odpala. Jak to jest ze śrubą regulacji miesznaki w AMALu? Jak ją wkręcam to zmniejszam powietrze czy paliwo? I czy może mieć wpływ na odpalanie zbyt wysoko ustawiona iglica?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek.1997
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:47, 28 Lis 2016    Temat postu:

Śrubką od regulacji mieszanki regulujesz dawkę powietrza. Paliwo ustawiasz na iglicy. Wkręcając śrubkę (kręcąc w prawo) zmniejszasz ilość powietrza, w lewo zwiększasz. Książkowo śrubka ta ma być wkręcona do oporu i wykręcona na 2-2,5 obrotu jednak z każdym simsonem jest inaczej. Owszem może. Być może dawka jest za duża. Najpierw spróbowałbym regulacji gaźnika (regulacja składu mieszanki i dawki paliwa która wydaje mi się za duża z tego co opisujesz). Sprawdziłbym też czy ssanie działa poprawnie.

Ostatnio zmieniony przez Przemek.1997 dnia Śro 19:40, 30 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oskarzyslaw
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:47, 29 Lis 2016    Temat postu:

Tylko czy na pewno w Amalu jest tak samo jak BVF?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek.1997
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 9:24, 30 Lis 2016    Temat postu:

Ja ustawiałem tak i chodziło. Tylko z tym 2,5 obrotu było inaczej ale to mówiłem że przy każdym simku jest inaczej. Jesli chodzi o obroty biegu jałowego to w prawo (podnosisz przepustnice) zwiększasz obroty, w lewo opuszczasz czym zmniejszasz obroty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin