Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
problem z iskrą

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
s51rider
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:19, 27 Sie 2016    Temat postu: problem z iskrą

Witam, po remoncie mój simek bardzo się grzeje, okazało się, że iskra nie występuje tylko 1,8mm przed GMP, ale jeszcze raz gdy tłok jest na dole. Jak to naprawić? Czy ta podwójna iskra może być przyczyną nadmiernego grzania silnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek.1997
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 110
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:23, 27 Sie 2016    Temat postu:

Witam, tak może być przyczyną i na pewno nią jest bo tej drugiej nie powinno być. Jaki zapłon jaka instalacja?

Ostatnio zmieniony przez Przemek.1997 dnia Sob 21:28, 27 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
s51rider
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:59, 27 Sie 2016    Temat postu:

Zapłon platynkowy, instalacja 12V
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek.1997
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 110
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:05, 29 Sie 2016    Temat postu:

Podmień kondensator.

Ostatnio zmieniony przez Przemek.1997 dnia Pon 20:06, 29 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
s51rider
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:34, 29 Sie 2016    Temat postu:

:budzjelopa jaki kondensator, co ty?!

Okazało się, że wał mam krzywy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek.1997
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 110
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:11, 31 Sie 2016    Temat postu:

NORMALNY! W zapłonie platynkowym jest kondensator geniuszu! :budzjelopa masz jak nie wiesz jak to wygląda: http://www.jackmotors.pl/old-timer/kondensator-simson-etz-plitz?from=listing&campaign-id=14
A co do krzywego wału to musiało też ,,kończyć" łożysko które jeszcze mogło obracać się w kraterze. Obstawiałbym jeszcze koło magnesowe które mogło naciskać na platynkę w innym miejscu niż na fabrycznej krzywce.
PS. To nie Ty masz wał krzywy tylko simek. XD


Ostatnio zmieniony przez Przemek.1997 dnia Śro 21:18, 31 Sie 2016, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
s51rider
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:20, 01 Wrz 2016    Temat postu:

Przecież wiem, że w simku jest kondensator!!!!!!!!!!!!!! Chodzi o to, że ni chů!@ on się ma do mojego problemu.
Z tym magnetem to mądrze powiedziałeś, ale sprawdzałem wał czujnikiem i jest pokrzywiony.


PS.
Mój wał też jest trochę w lewo zakrzywiony
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek.1997
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 110
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:07, 01 Wrz 2016    Temat postu:

Kondensator ma to do siebie że jak się psuje to rośnie lub maleje wartość mF. Prawidłowy zakres kondensatora przy simku to 0,22 do 0,25mF. Gdy wartości przekroczą ten zakres kondensator zaczyna szaleć. Więc i on mógł być przyczyną, a że kondensatory przy simkach często padają to on pierwsze przyszedł mi do głowy, natomiast co do pokrzywienia wału z czystej ciekawości spytam zakładałeś nowy i trefny czy stary po regeneracji? Jeśli nowy to jakiej produkcji? Pisałeś bowiem że silnik po remoncie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
s51rider
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:44, 01 Wrz 2016    Temat postu:

Jakoś nie chce mi się wierzyć, że kondensator może być przyczyną "podwójnej iskry". Co do twojego pytania to podczas tego remontu wymieniałem tylko łożyska i simeringi. Wału nie wymieniałem, myślę, że to ja go uszkodzilem podczas remontu, bo wcześniej simek chodził dobrze aczkolwiek nie mam pewności czy z iskrą było wszystko ok (ale na pewno się tak nie grzał).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek.1997
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 110
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 6:44, 02 Wrz 2016    Temat postu:

Ja nie ufam tym simsonowskim kondensatorom bo dużo przeróżnych awarii z jego powodu. Ale akurat w Twoim przypadku okazał się to wał, a skoro wał był krzywy to koło chodziło tak samo i musiało być tak jak mówiłem wcześniej o kole magnesowym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
s51rider
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:22, 02 Wrz 2016    Temat postu:

Co prawda to prawda, kondensatory w simkach ciągle nawalają, ale moim zdaniem to nie możliwe po prostu, żeby był przyczyną takiej usterki
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemek.1997
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 110
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 19:52, 02 Wrz 2016    Temat postu:

Zdziwiłbyś się. Nie takie cyrki widziałem w simkach. Najważniejsze że usterka zlokalizowana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
s51rider
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dębica
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:58, 02 Wrz 2016    Temat postu:

Jasne
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin