Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ustawianie zapłonu z przerywaczem mechanicznym

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:40, 18 Paź 2007    Temat postu: Ustawianie zapłonu z przerywaczem mechanicznym

opis oryginalnie do s50


jak ustawić zapłon mechaniczny (wersje N, B, B1): Najpierw, podobnie jak w przypadku elektronika, trzeba wiedzieć, w jakiej odległości od maksymalnego górnego położenia tłoka ma nastąpić zapłon. W przypadku Simsona S50 jest to 1,5-1,8 mm. Oznacza to że zapłon ma nastąpić gdy tlok, poruszając się w górę, jest 1,5-1,8 mm przed swoim maksymalnym położeniem. Wykręcamy świecę. Najlepiej zmierzyć np. minimalną odleglość tłoka od górnego końca gwintu, w który wkręcona była świeca. Później do naszego pomiaru dodajemy 1,5-1,8 mm i ustawiamy tłok (kręcąc kołem magnesowym) tak, aby odległość tłoka od górnego końca gwintu wynosiła dokładnie tyle (oczywiście tlok ustawiamy, "prowadząc go" do góry !) Mamy zatem tłok ustawiony w pozycji 1,5-1,8 mm przed jego górnym położeniem "w drodze" do góry. Teraz markerem zaznaczamy dwie kreski naprzeciw siebie - jedną na silniku (nie na podstawie iskrownika, do której przykręcone są cewki, tylko na silniku, bo podstawą iskrownika będziemy regulowac zaplon !), a drugą na kole magnesowym. Chodzi nam teraz o to, żeby zapłon następował dokładnie wtedy, gdy te kreski są naprzeciw siebie (czyli gdy tłok jest w odpowiednim położeniu względem silnika). Ponieważ platynki zwierają cewkę zasilającą (wyłączają zaplon) to zapłon następuje wtedy, gdy się one rozwierają. Przy naszych wcześniej narysowanych kreskach skierowanych naprzeciw siebie (czyli gdy tłok jest 1,5-1,8 mm przed swoim górnym maksymalnym położeniem gdy idzie do góry) powinien nastąpić zapłon. "Luzujemy" więc korpus do ktorego są przykręcone cewki i ustawiamy go tak, aby przy takim ustawieniu tloka względem silnika (kreski naprzeciw siebie) nastąpił zapłon (moment rozwarcia platynek, który regulujemy właśnie korpusem). Doprowadzamy do sytuacji, kiedy jednoczesnie nasze kreski się spotykają i platynki rozwierają. Nie zapomnijcie tylko przykręcić korpus jak juz go dobrze ustawicie. I najlepiej co jakiś czas sprawdzić czy wszystko w porządku, bo czas rozwarcia może się zmieniać z czasem, na skutek wycierania się elementów, które o siebie pocierają.

Dopisuję, jak ustawić przerwę na stykach przerywacza. Syzyf.
Przerywacz jest przykręcony m. in. śrubką znajdującą się w otworze o kształcie łezki. Trzeba ją poluzować (nie wykręcać), co pozwala na lekki obrót i ustawienie przerwy.
Należy ustawić koło magnesowe tak aby szczelina na stykach była największa i wtedy zmierzyć odstęp 0,4mm. Jeśli jest większa/mniejsza, to obróć magneto w inne dowolne położenie, przekręć trochę w lewo/prawo przerywacz i dokręć śrubkę.
Potem znowu zmierz przerwę przy maksymalnym rozwarciu styków - jeśli jest źle, to korygujesz.
Nie jest określone w jakim położeniu ma być magneto w tej pozycji, czyli np. w GMP itp. - szuka się tylko max szczeliny.
Dopiero potem ustawia się moment zapłonu.

Zawsze kolejność powinna być taka:
1. Ustawienie odstępu styków przerywacza
2. Ustawienie zapłonu
Nigdy nie na odwrót, bo zmiana odstępu styków powoduje zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu.


Ostatnio zmieniony przez Romek dnia Sob 20:09, 01 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wchilinski
Simson Fan
Simson Fan


Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 533
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pogorzałki (podlaskie)

PostWysłany: Sob 12:27, 27 Paź 2007    Temat postu:

Dzięki..przyda sie bo będziemy z kumplem ustawiac u niego zaplon w simie ...pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
heniek1990
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:32, 04 Sty 2008    Temat postu:

A ja mam takie pytanko: po co się bawic czujnikiem zegarowym i innymi tego typu wynalazkami, skoro na płytce zapłonu są taki kreski i wystarczy zdjąc koło magnesowe i ustawic żeby sie pokrywały z tymi na silniku . To banalne. A może te kreski nie są dokładne i trzeba tak skomplikowanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:40, 04 Sty 2008    Temat postu:

Nie wszyscy maja te "kreski", jak masz nieoryginalna plytke zaplonu tez nie ma ich, zreszta czasem moze byc wymagane inne ustawienie niz na "kreskach".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
heniek1990
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:59, 07 Sty 2008    Temat postu:

Wiecie może jak wpływa ilość kanałów w cylindrze na kąt wyprzedzenia zapłonu ?. W 50/4 jest taki sam jak w 50/2 i analogicznie w 60 i 70 ccm?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Antonio
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 7883
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ok. Środy Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:22, 07 Sty 2008    Temat postu:

Sama 70 cc ma inny kat wyprzedzenia zaplonu, ale ilosc kanalow nie ma znaczenia na to czy zaplon powinien byc przestawiony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
heniek1990
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 487
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:14, 17 Lut 2008    Temat postu:

Jaki ma byc zapłon w 60rzt ? 1,6?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Romek
PREZES
<font color=red>PREZES


Dołączył: 19 Sie 2006
Posty: 9065
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:51, 17 Lut 2008    Temat postu:

To nie jest o tym temat, w ogóle dziwie sie że wcześniej go nie zamknąłem. To jest tylko tutorial, problemy opisujcie w osobnych tematach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Problemy silnikowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin