Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Sprawdzanie cewki WN

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hepburn
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:57, 01 Sie 2014    Temat postu: Sprawdzanie cewki WN

Witam,
mam Simsona, który 5 lat stał w garażu i postanowiłem go wskrzesić. Niestety od razu na początku jest problem w postaci braku iskry. I zastanawiam się czy cewka WN jest sprawna. Przeglądając podobne tematy znalazłem dwa sposoby na jej sprawdzenie, miernikiem i poprzez podpięcie akumulatora. Wyniki pomiarów: między stykami 1 i 15 - 1,6 Ohm, a między 1 i wyjściem na kabel WN, oraz 15 a tym wyjściem - 1,95 kOhm. Czyli teoretycznie powinna być sprawna, jednak jak podłączyłem do niej akumulator (plus do styku 15, minus do 1, z 1 do masy czyli ramy, i przewód WN do świecy i świeca oparta o cylinder i raz po raz zwieram i rozwieram kabel od plusa akumulatora) to iskry nie ma. Kabel jest raczej dobry bo sprawdziłem miernikiem, świece i fajkę kupiłem dzisiaj nowe, czyli wszystko wskazuje na cewkę WN, jednak pomiary miernikiem świadczą co innego, a nie chciałbym kupić nowej i wydać pieniędzy w błoto. Walnięta cewka WN czy ja coś pomieszałem z podłączeniem akumulatora?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:48, 02 Sie 2014    Temat postu:

Sprawdzenie cewki było OK choć wydaje mi się, że rezystancja uzwojenia wtórnego powinna być trochę większa tzn. powyżej 4 kiloomów.
Ja miałem podobną w objawach usterkę cewki WN tzn. pomiary były dobre, natomiast iskra lipna (ale była). Proponowałbym jeszcze sprawdzić:
- podłączyć minus akumulatora wprost do silnika a nie do ramy
- sprawdzić, czy iskra jest na gołym kablu, tzn. wykręcić fajkę i zbliżać do cylindra koniec kabla WN (zasilanie z akumulatora)
- jeśli masz aku 6V, to sprawdzić na 12V (np. z auta)
- zamienić przy podłączeniu styki 1 i 15, czyli 15 dać na masę

Jeśli na gołym kablu słaba iskra się pojawi a na świecy (z fajką) nie, to jednak można szukać przyczyny w cewce. Jeśli masz dostęp do jakiejś cewki od samochodu, to możesz spróbować jej użyć (albo kupić na szrocie za kilka PLN).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hepburn
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 9:51, 02 Sie 2014    Temat postu:

Po zastosowaniu się do Twoich rad nadal nie ma iskry zarówno na kablu WN jak i świecy. Co miałoby dać zamienienie 1 z 15? Bo widziałem, że przy opisach podłączenia akumulatora/baterii jedni piszą tak a drudzy tak. Chyba dzisiaj przejadę się po prostu i kupię nową cewkę, bo nie mam pomysłu co to mogłoby być innego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:07, 02 Sie 2014    Temat postu:

Zamiana 1 i 15 w zasadzie nie powinna wpływać na fakt pojawienia się iskry, bo to tylko zmiana biegunów zasilania, polaryzacji na stykach cewki. Ale z braku innych pomysłów Wink (1)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hepburn
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:08, 06 Sie 2014    Temat postu:

Kupiłem nowa cewkę WN, jednak nadal jest coś nie tak, bo po podłączeniu do akumulatora iskry na świecy nadal nie ma. Za to jak się przyłoży sam kabel WN do masy to iskra przeskakuje (na starej nie przeskakiwała). Fajka i świeca są nowe jak już pisałem. Co to może być? Bo ja już kompletnie nie mam pojęcia co się dzieje. Nowa cewka ma rezystancję pomiędzy 1 i 15 - 4,5 Ohm, a między wyjściem a 1 i wyjściem a 15 prawie 11,5 kOhm. I ma oznaczenie SC-10037.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:44, 09 Sie 2014    Temat postu:

Na ile woltów jest akumulator (najlepiej na 12V) i czy na pewno jest dobrze naładowany (można podłączyć żarówkę 21W - czy dobrze świeci)?
Do sprawdzania przy pomocy akumulatora nie należy stosować kondensatora podłączonego do cewki WN.
Mimo wszystko spróbuj podłączyć też nową cewkę normalnie do układu zapłonowego - może zadziała.
Nie mam za bardzo pomysłu (oprócz kiepskiego aku), dlaczego nie ma iskry na świecy przy zasileniu z aku. Tam przecież nie ma niczego, co mogłoby nawalić oprócz kilku przewodów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hepburn
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:28, 09 Sie 2014    Temat postu:

Akumulator jest na 12V, jest naładowany i żarówka świeci dobrze, a kondensatora nie stosowałem. Jak podłączyłem normalnie to nie ma nawet iskry na kablu, bo jeszcze coś mam walnięte (obstawiam moduł, ale muszę to jeszcze sprawdzić). A mógłbym podłączyć cewkę jakoś bezpośrednio do iskrownika bez użycia modułu? Jeśli tak to jak? Fajka nie ma przejścia tylko prąd idzie w fajce bez użycia przewodu (bezprzewodowo), więc może napięcie wytworzone przez cewkę jest po prostu zbyt małe, a dopiero po podłączeniu do układu zapłonowego, gdy cewka dostanie 100V to wytworzy wystarczające napięcie? Może tak być?

Edit: Akumulator był ładowany, 12V ma jak miernik podłączę, żarówka na nim świeci, aczkolwiek ręki za niego uciąć bym sobie nie dał Happy


Ostatnio zmieniony przez Hepburn dnia Sob 17:04, 09 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Syzyf
Śpiący na Forum
Śpiący na Forum


Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 3768
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 9:05, 12 Sie 2014    Temat postu:

Skoro piszesz o module, to zapewne masz zapłon elektroniczny - nie da sie tutaj podłączyć cewki do iskrownika wprost, jak to jest przy platynkach.
Fajka musi mieć elektryczne przewodnictwo, nie może nie mieć przerwy. Niektóre mają wewnątrz rezystor ok. 10 kiloomów, dlatego trzeba to mierzyć miernikiem na odpowiednim zakresie.
Odpisuję z poślizgiem, bo chwilowo mam utrudniony dostęp do internetu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hepburn
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 01 Sie 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:32, 25 Sie 2014    Temat postu:

Po wymianie cewki zapłonowej i modułu iskra się pojawiła taka jak trzeba, mimo, że na dobrym ako (został dzisiaj wmontowany do samochodu) nie chciała. Wielkie dzięki za pomoc Happy Temat można zamknąć Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin