Forum Forum o Simsonach Strona Główna Forum o Simsonach
Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Elektryka - lista potrzebnych rzeczy do zmiany z 6V na 12V

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aldzik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żnin/Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:52, 18 Maj 2009    Temat postu: Elektryka - lista potrzebnych rzeczy do zmiany z 6V na 12V

Witam, na samym wstępie poinformuje, iż nie piszę tego wątku w dziale 'Elektryka' z powodu takiego że nie jest to problem, a prośba o radę.

A więc tak mam zamiar wymienić Elektrykę z 6V na 12V i chciałbym prosić kogoś o wypisanie mi rzeczy potrzebnych do tej wymiany. Po prostu chciałbym mieć listę rzeczy jakie musiałbym wymienić. Wiem które na pewno ale muszę znać wszystkie:)

Z góry dziękuję

Ja sądzę, że ten temat powinien być jednak w dziale "Elektryka". Może być pomocny dla wielu użytkowników Simsona. Zwłaszcza tych, którzy dopiero poznają swoja maszynę. Dlatego więc, przenoszę go. A.L.

TAG-SYZ ELEK-ZMIA
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kostek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z nieba ?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:00, 18 Maj 2009    Temat postu:

Wypiszę posłując się listą od kniaźa :P

Zależnie od zapłonu ale sądzę że masz platyny

CEWKA STATORA ZAPŁONOWA 12V (ZAPŁON NA PRZERYWACZ ) 20,00 zł
CEWKA STATORA ŁADOWANIE 12V ( DWA WYJŚCIA BEZ DOJŚCIA MASY) 20,00 zł
CEWKA STATORA ŚWIETLNA 12V 20,00 zł
ELBA 12V REG. NAPIECIA I PRZERYWACZ KIERUNKÓW 50,00 zł
AKUMULATOR 12V5AH + elktrolit 52,00 zł
SYGNAL DZWIEKOWY 12V 14,00 zł
ŻARÓWKA LAMPA PRZÓD S51 12v35/35 w 5,00 zł
i inne żarówki

A i oczywiście magneto i kable na 12 v (żart) :P:P:P

Jeśli mógłbym Ci coś doradzić to nie dawaj tyle kasy na oryginalną elektrykę zrób zapłon bateryjny i ładowanie z 3 cewek. :look :look


Ostatnio zmieniony przez Kostek dnia Pon 21:34, 18 Maj 2009, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Pon 21:32, 18 Maj 2009    Temat postu:

Po pierwsze primo... cewka butelkowa w platyniarzu jest taka sama przy obu instalacjach (12V) ponieważ cewka zapłonowa w iskrowniku jest taka sama.

Musisz wymienić:

- cewka ładowania
- cewka świetlna
- regulator napięcia (najlepiej przerobić na elbę jeśli masz S51 z tzw. tyrystorem), a jeszcze lepiej kupić cewkę ładowania bezmasową i przed elbą zamontować jeszcze mostek graetza.
- klakson
- żarówki
- akumulator
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arek200sx
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzów Wlkp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:27, 19 Maj 2009    Temat postu:

A ja mam takie pytanie sorry że nie w temacie.
Po co zmieniać instalacje z 6v na 12v jakie są plusy takiej instalacji? Bo mój simak ma właśnie instalacje 6v i tak się zastanawiam która jest lepsza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesiek_simsons51
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 5790
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:40, 19 Maj 2009    Temat postu:

W instalacji 12v masz większe możliwości bo mozesz np. zrobić audio, co na 6v jest gorsze.

Ostatnio zmieniony przez grzesiek_simsons51 dnia Wto 10:43, 19 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aldzik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żnin/Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 10:55, 19 Maj 2009    Temat postu:

Cytat:
CEWKA STATORA ZAPŁONOWA 12V (ZAPŁON NA PRZERYWACZ ) 20,00 zł
CEWKA STATORA ŁADOWANIE 12V ( DWA WYJŚCIA BEZ DOJŚCIA MASY) 20,00 zł
CEWKA STATORA ŚWIETLNA 12V 20,00 zł
ELBA 12V REG. NAPIECIA I PRZERYWACZ KIERUNKÓW 50,00 zł
AKUMULATOR 12V5AH + elktrolit 52,00 zł
SYGNAL DZWIEKOWY 12V 14,00 zł
ŻARÓWKA LAMPA PRZÓD S51 12v35/35 w 5,00 zł
i inne żarówki


A mógłby ktoś podać adresy np z allegro z polecanym produktem?Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesiek_simsons51
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 5790
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:30, 19 Maj 2009    Temat postu:

U Kniazia kup.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aldzik
Nowicjusz
Nowicjusz


Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żnin/Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 13:52, 19 Maj 2009    Temat postu:

U kniazia? Sorki nie jestem zbytnio tutaj "obiegany" o co chodzi z Kniaziem:D?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszkal
V.I.P
<font color = orange>V.I.P


Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:11, 19 Maj 2009    Temat postu:

www.simson.strona.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcias
KIEROWNIK
<font color=green>KIEROWNIK


Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4639
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Palędzie/ k. Poznania

PostWysłany: Wto 17:09, 19 Maj 2009    Temat postu:

Po pierwsze... kierunki - 6V = opóźniona reakcja na włączenie.

Po drugie styki... na nich jest 2 razy większe natężenie, przez co szybciej się wypalają i przestają kontaktować.

No i najważniejsze jak już wspomniał grzesiek_simsons51 w 12V masz więcej możliwości tuningu tj. obrotomierz, żarówka H4 itd itp
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arnold_Layne
Bywalec
Bywalec


Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ja to wiem?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:32, 19 Maj 2009    Temat postu:

arek200sx napisał:
A ja mam takie pytanie sorry że nie w temacie.
Po co zmieniać instalacje z 6v na 12v jakie są plusy takiej instalacji? Bo mój simak ma właśnie instalacje 6v i tak się zastanawiam która jest lepsza.

12V żarówki kupisz na każdej stacji benzynowej, z 6-voltowymi już jest problem.


marcias napisał:
Po pierwsze primo... cewka butelkowa w platyniarzu jest taka sama przy obu instalacjach (12V) ponieważ cewka zapłonowa w iskrowniku jest taka sama.


Ale jesteś tego pewny?
http://www.allegro.pl/item635111300_cewka_zaplonowa_simson_12v_6v_dobre_bo_polskie.html
Na tej aukcji można kupić obydwie cewki NN. Ta grubsza, to sześciowoltowa.
A po drugie primo :look ... to właśnie sobie zmieniłem z 6V na 12 V ... przy cewce WN 12V wrażenia z przeskoku iskry - nie do przecenienia ... :look

Cewka butelkowa.
Należy pamiętać, że cewka WN to poprostu autotransformator. Tak wiec jeśli dostanie na wejściu napięcie o połowę niższe, automatycznie na wyjściu dostajemy napiecie o połowe niższe, czyli mniej wiecej o połowę słabsza iskra.
Jasne. Można sobie pojeździć. Do lasu, na lans ulicami... , ale jeśli chcemy mieć niezawodny środek lokomocji, to nie powinniśmy tego zagadnienia bagatelizować.
Muszę to jeszcze sprawdzić, ale wygląda na to, że w układzie cewka NN 6V + cewka WN 12V następuje przebicie w uzwojeniu cewki NN. Właśnie to zaliczyłem w moim Simku, a cewka 6V NN nie wyglada na to, by przejechała więcej niż 2000 km.


Ostatnio zmieniony przez Arnold_Layne dnia Wto 18:36, 19 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum o Simsonach Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin