|
Forum o Simsonach Forum wszystkich posiadaczy motocykli Simson
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aldzik
Nowicjusz
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żnin/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:52, 18 Maj 2009 Temat postu: Elektryka - lista potrzebnych rzeczy do zmiany z 6V na 12V |
|
|
Witam, na samym wstępie poinformuje, iż nie piszę tego wątku w dziale 'Elektryka' z powodu takiego że nie jest to problem, a prośba o radę.
A więc tak mam zamiar wymienić Elektrykę z 6V na 12V i chciałbym prosić kogoś o wypisanie mi rzeczy potrzebnych do tej wymiany. Po prostu chciałbym mieć listę rzeczy jakie musiałbym wymienić. Wiem które na pewno ale muszę znać wszystkie:)
Z góry dziękuję
Ja sądzę, że ten temat powinien być jednak w dziale "Elektryka". Może być pomocny dla wielu użytkowników Simsona. Zwłaszcza tych, którzy dopiero poznają swoja maszynę. Dlatego więc, przenoszę go. A.L.
TAG-SYZ ELEK-ZMIA
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostek
Stały bywalec
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z nieba ? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:00, 18 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Wypiszę posłując się listą od kniaźa :P
Zależnie od zapłonu ale sądzę że masz platyny
CEWKA STATORA ZAPŁONOWA 12V (ZAPŁON NA PRZERYWACZ ) 20,00 zł
CEWKA STATORA ŁADOWANIE 12V ( DWA WYJŚCIA BEZ DOJŚCIA MASY) 20,00 zł
CEWKA STATORA ŚWIETLNA 12V 20,00 zł
ELBA 12V REG. NAPIECIA I PRZERYWACZ KIERUNKÓW 50,00 zł
AKUMULATOR 12V5AH + elktrolit 52,00 zł
SYGNAL DZWIEKOWY 12V 14,00 zł
ŻARÓWKA LAMPA PRZÓD S51 12v35/35 w 5,00 zł
i inne żarówki
A i oczywiście magneto i kable na 12 v (żart) :P:P:P
Jeśli mógłbym Ci coś doradzić to nie dawaj tyle kasy na oryginalną elektrykę zrób zapłon bateryjny i ładowanie z 3 cewek.
Ostatnio zmieniony przez Kostek dnia Pon 21:34, 18 Maj 2009, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Pon 21:32, 18 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze primo... cewka butelkowa w platyniarzu jest taka sama przy obu instalacjach (12V) ponieważ cewka zapłonowa w iskrowniku jest taka sama.
Musisz wymienić:
- cewka ładowania
- cewka świetlna
- regulator napięcia (najlepiej przerobić na elbę jeśli masz S51 z tzw. tyrystorem), a jeszcze lepiej kupić cewkę ładowania bezmasową i przed elbą zamontować jeszcze mostek graetza.
- klakson
- żarówki
- akumulator
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arek200sx
Nowicjusz
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:27, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
A ja mam takie pytanie sorry że nie w temacie.
Po co zmieniać instalacje z 6v na 12v jakie są plusy takiej instalacji? Bo mój simak ma właśnie instalacje 6v i tak się zastanawiam która jest lepsza.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek_simsons51
KIEROWNIK
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 5801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:40, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
W instalacji 12v masz większe możliwości bo mozesz np. zrobić audio, co na 6v jest gorsze.
Ostatnio zmieniony przez grzesiek_simsons51 dnia Wto 10:43, 19 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aldzik
Nowicjusz
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żnin/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:55, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | CEWKA STATORA ZAPŁONOWA 12V (ZAPŁON NA PRZERYWACZ ) 20,00 zł
CEWKA STATORA ŁADOWANIE 12V ( DWA WYJŚCIA BEZ DOJŚCIA MASY) 20,00 zł
CEWKA STATORA ŚWIETLNA 12V 20,00 zł
ELBA 12V REG. NAPIECIA I PRZERYWACZ KIERUNKÓW 50,00 zł
AKUMULATOR 12V5AH + elktrolit 52,00 zł
SYGNAL DZWIEKOWY 12V 14,00 zł
ŻARÓWKA LAMPA PRZÓD S51 12v35/35 w 5,00 zł
i inne żarówki |
A mógłby ktoś podać adresy np z allegro z polecanym produktem?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek_simsons51
KIEROWNIK
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 5801
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:30, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
U Kniazia kup.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aldzik
Nowicjusz
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żnin/Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:52, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
U kniazia? Sorki nie jestem zbytnio tutaj "obiegany" o co chodzi z Kniaziem:D?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszkal
V.I.P
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 3736
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:11, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcias
KIEROWNIK
Dołączył: 08 Sty 2007
Posty: 4650
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Palędzie/ k. Poznania
|
Wysłany: Wto 17:09, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze... kierunki - 6V = opóźniona reakcja na włączenie.
Po drugie styki... na nich jest 2 razy większe natężenie, przez co szybciej się wypalają i przestają kontaktować.
No i najważniejsze jak już wspomniał grzesiek_simsons51 w 12V masz więcej możliwości tuningu tj. obrotomierz, żarówka H4 itd itp
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold_Layne
Bywalec
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ja to wiem? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:32, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
arek200sx napisał: | A ja mam takie pytanie sorry że nie w temacie.
Po co zmieniać instalacje z 6v na 12v jakie są plusy takiej instalacji? Bo mój simak ma właśnie instalacje 6v i tak się zastanawiam która jest lepsza. |
12V żarówki kupisz na każdej stacji benzynowej, z 6-voltowymi już jest problem.
marcias napisał: | Po pierwsze primo... cewka butelkowa w platyniarzu jest taka sama przy obu instalacjach (12V) ponieważ cewka zapłonowa w iskrowniku jest taka sama.
|
Ale jesteś tego pewny?
[link widoczny dla zalogowanych]
Na tej aukcji można kupić obydwie cewki NN. Ta grubsza, to sześciowoltowa.
A po drugie primo ... to właśnie sobie zmieniłem z 6V na 12 V ... przy cewce WN 12V wrażenia z przeskoku iskry - nie do przecenienia ...
Cewka butelkowa.
Należy pamiętać, że cewka WN to poprostu autotransformator. Tak wiec jeśli dostanie na wejściu napięcie o połowę niższe, automatycznie na wyjściu dostajemy napiecie o połowe niższe, czyli mniej wiecej o połowę słabsza iskra.
Jasne. Można sobie pojeździć. Do lasu, na lans ulicami... , ale jeśli chcemy mieć niezawodny środek lokomocji, to nie powinniśmy tego zagadnienia bagatelizować.
Muszę to jeszcze sprawdzić, ale wygląda na to, że w układzie cewka NN 6V + cewka WN 12V następuje przebicie w uzwojeniu cewki NN. Właśnie to zaliczyłem w moim Simku, a cewka 6V NN nie wyglada na to, by przejechała więcej niż 2000 km.
Ostatnio zmieniony przez Arnold_Layne dnia Wto 18:36, 19 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|